høggeren Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hvordan kan jeg sjekke at vannpumpa svier som den skal. er ikke noe sirkulasjon i ekspansjons tanken som jeg kan se, og det surkler bare når jeg klemmer på den slangen som kommer ut øverst på radiatoren. kan det være termostaten som er gåen? blir jævli varmt nede i motor rommet. og kan dette ha en sammen heng med tikking i ventiler?? og 1. siste spm, hvilket moment skal toppdekslet skrus fast med?? Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Det kan hende termostaten har tatt seg en bærtur, men sirkulasjon i omløpet burde du vet ha uansett når pumpa går? Inntil det blir litt dritfstemp piper det bare fra den returslangen du selv beskriver. Du skriver jo heller ingenting om hva slags motor du har. 1.8? På de fleste sugefirere er det vel 40Nm, 60Nm, 90°, 90°. Uansett står jo tiltrekkingsmoment på nye toppakningen ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
høggeren Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 er en 2.3L ng Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 På NG-motoren er vannpumpa drevet av registerreima (og skal skiftes når reima skiftes). Det pleier å bli varmt i motorrommet! Hvilken temperatur viser instrumentet da? Regner med av det er toppdekselboltene du ville ha momentet til? Her skal du ha 10 Nm. Om denne lekker så bytt til gummipakning. Tiltrekkingsmoment for toppen er som EyeLid sier. Tikking komme av slitte ventilløftere, lite olje på motoren, feil oljetype, lavt oljetrykk eller rett og slett tikking fra vakuumpumpa. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
høggeren Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 oki, har vært og dillet litt med bilen nå. men turte ikke å begynne å skru av toppdekslet. har en lei tendens til å skru av ca dobbelt så mye som trengs, og for så å sitte igjen med en skrue eller 2. ventil løfterne skal være relativt nye, men hørte et rykte om at de\den kan være satt i feil e.l.. hvilke olje og hvor mye er det som er best å ha på?? har jo ikke noe bruker håndbok, eller haynes Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 oki,har vært og dillet litt med bilen nå. men turte ikke å begynne å skru av toppdekslet. har en lei tendens til å skru av ca dobbelt så mye som trengs, og for så å sitte igjen med en skrue eller 2. ventil løfterne skal være relativt nye, men hørte et rykte om at de\den kan være satt i feil e.l.. hvilke olje og hvor mye er det som er best å ha på?? har jo ikke noe bruker håndbok, eller haynes Å sette i løfterene feil er nokså umulig vil jeg påstå. Bruk en olje med viskositet 5W-40 eller 5W-50. Inkl. filter så går det rundt 4,5 liter. Oljenivået bør holdes på øvre del av peilepinnen! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.