PoTheFo Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Hei jeg lurte på om jeg i det hele tatt får kjørt den i 2 ohm? blir helt fjern av alt det med seriekobling og parallell kobling det står i boka. Men det står ingen løsning for å få dem i 2ohm? er det bare og koble + - fra hver spole til forsterkeren? eller blir det det samme som å parallel koble? Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Du får ikke kjørt den i 2ohm nei... Hvilken forsterker skal du bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Har du to spoler på 2 ohm, kan du kun få 1 (paralellkoblet) eller 4 ohm (seriekoblet) ut... du må ha ett likt element til isåfall for å få 2 ohm. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Jeg har en Hertz EP1D forsterker. Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Hva slags forsterker har du ? Om du har en 2-kanals forsterker kan du koble spolene på elementet ditt i serie og brokoble på forsterkeren om du skjønne ? Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Forsterkeren er stabil i 1ohm, kvifor vil du koble subben i 2ohm? (har du 1 sub?) http://www.autobilstereo.no/product_info.php?cPath=21_22_23&products_id=1307 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Det står maks amplifier power 600w og den jeg har leverer 1000w i 1ohm, blir ikke det for mye? an den bli svidd? har satt den på 4 ohm nå, betydelig mindre trykk. Er det no farlig for elementet og kjøre det på en 1000watts forsterker i 1 ohm? edit: 1 sub ja Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Ingen som veit? Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 hvorfor skal du skifte til kicker sub a? :P Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Det er bedre å ha ein kraftig forsterker enn ein som er for svak. Volumet er selfølgeligt lågare i 4ohm enn i 1ohm, men dette justerer du på volumkontrollen (gain) på forsterkeren. Du justerer volumet slik at subben blir intergrert med resten av høgtalerene. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 åh, er det DET gain er til ja.. justere volumforskjell på 1 og 4 ohm.. stilig.. :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Jeg lagde en lite kicker "reisekasse" vis jeg ska på turer osv. Bare slapp av Hertzen blir baki til jeg drar! Men det jeg reagerte på var, at det sto maks 600wrms på pakken til suben..så det går greit og spille den på 1000w i 1 ohm? eller er det skadelig? ved normalt bruk selvfølgelig, men liker jo og spille litt høyt Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Så det går greit og kjøre den på 1 ohm selvom forsterkeren er på 1000w? Jeg kjøpte den kickern og bygde meg en reisekasse. Ikke noe annet, kjører til vanlig rundt med hertzen :) Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre92 Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Så det går greit og kjøre den på 1 ohm selvom forsterkeren er på 1000w? Jeg kjøpte den kickern og bygde meg en reisekasse. Ikke noe annet, kjører til vanlig rundt med hertzen :) tror det skal gå bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoTheFo Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Okey, takker for svar ;) Siter Hertz! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg