Gå til innhold

Piggdekk er gode greier!!

Ranger emnet

The cowboy

Piggfritt eller Pigger??  

47 stemmer

1. 1. Piggfritt eller Pigger??

• Null hull..piggfritt så klart
      25
    • jau..jeg kjøre pikk dækk jah!!
      23

Anbefalte innlegg

not!!

kom hjem fra skien i går..

hadde kjørt knirkefritt hele veien..selv i høy hastigehet.. men ca 200m fra huset.. når jeg må svinge in til venstre..der sa det pang..

kjørte da i ca 10-15 km/h før jeg svingte.. kom halveis i svingen før bilen begynte å skli..rein is..

hadde "god" tid på meg før jeg traff autoværnet, så jeg stressa med å prøve å komme meg utav det på div måter..men nei.. fant ut at det eneste rette å gjøre var å hyle in bremsene for å så få en knust løkt og en bulk, enn å la bilen skli langs med det jævla autoværnet og skrape opp halve sia!!

ingen som har hørt om å salte?? og jeg har bestemt meg.. så for jeg har råd ska de jævla pigg fittane bort.. har sagt det før,og jeg sier det igjen..piggfritt er best!

min mening om vinteren-->anger2 :anger: boxing :fuckme2: :fire: knock Devil anger2 anger2 anger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånt er kjipt...

det bare sklir og sklir og det er egentlig ikke mye man får gjort.. bare sitte å vente på smellen...

Men jeg syns nå piggdekk er bedre enn piggfritt på skikkelig is..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

not!!

hadde kjørt knirkefritt hele veien..selv i høy hastigehet.. men ca 200m fra huset.. når jeg må svinge in til venstre..der sa det pang..

kjørte da i ca 10-15 km/h før jeg svingte.. kom halveis i svingen før bilen begynte å skli..rein is..

hadde "god" tid på meg før jeg traff autoværnet, så jeg stressa med å prøve å komme meg utav det på div måter..men nei.. fant ut at det eneste rette å gjøre var å hyle in bremsene for å så få en knust løkt og en bulk, enn å la bilen skli langs med det jævla autoværnet og skrape opp halve sia!!

ingen som har hørt om å salte?? og jeg har bestemt meg.. så for jeg har råd ska de jævla pigg fittane bort.. har sagt det før,og jeg sier det igjen..piggfritt er best!

min mening om vinteren-->anger2 :anger: boxing :fuckme2: :fire: knock Devil anger2 anger2 anger2

Kondolerer med skadet bil da:(

Hehe vinteren er knapt begynt før det begynner å komme slike poster,og regner med at det blir endel i løpet av vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt piggdekk en sesong og piggfri 4 sesonger. Konklusjon: Aldri mer piggdekk på meg! Det bråker som et helvete, rasler og knaser, er helt ubrukelig på asfalt. På snø og tørr is er piggfri like bra og ofte bedre, på is med vann på er piggdekk bedre, men uansett sitter det så dårlig at det nesten er uforsvarlig. Enkelt for meg, og jeg har kjørt om vinteren både nær kysten og i tørre/kalde innlandsområder. Aldri hatt noe problem, aldri bulket, kjørt ut eller kræsjet.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

not!!

Jeg har alltid kjørt med piggfritt, og jeg hadde akkurat samma episode en gang, da jeg skulle kjøre en kamerat hjem. 20 m fra huset hans, så skulle jeg svinge te venstre, lå vel i 15-20 km\t, svingte, men trilla\sklei bare rett fram. Rattet kunne jeg vri og vende på som jeg ville, uten at det hjalp. Heldigvis var det ei SVÆR snøfonne jeg stoppa i, så det blei bare morsomt te slutt :D

Uansett, jeg hadde da "best i test" dekka te Nokian fra 2001. Det hjelper nok ikke om du bytter fra pigg te piggfritt akkurat. Is er is..

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

not!!

Sånnt er surt..

Jeg kjører på 155 "13 tom Pigg hjul jeg, og jeg er kjempefornøyd.

Ja de har ikke særlig egenskaper på asfalt, men synes det er helt genialt på vinterføre, som det er mye av der jeg bor..

Dessuten er det geniale dekk å bruke på skogen :D

Men, jeg har møtt min motpart på snø, en kamerat av meg har Bridgestone Blizzak (tror jeg), piggfrie dekk, og de sittter no inst inn i helvete på snø føre!! Det er helt villt!! Men det er et STORT men her, disse dekkene er ikke noe tess på isete og våte veier! Her har du nesten ikke grep i det hele tatt..

Men jeg sverger til piggdekkene, for når alt glipper så har du hvertfall piggene å klore deg fast i isen med, og de er jevnt over bedre enn piggfrie..

Piggfrie er ofte veldig bra på et omeråde og utrolig dårlig på et annet..

Mine erfaringer hvertfall

Mvh

Lethal som har planer om spikes ;)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

not!!

ingen som har hørt om å salte??

Jeg elsker vinteren jeg, og du unngår veldig mange sånne situasjoner, ved å leke deg og virkelig presse grensene til det ytterste i mer kontrollerte former...

Da tenker jeg ikke på brekking i 20 km/t, det er jo en del det også.

Men prøv å finn en plass som du kan få litt fart på (80-90-100km/t)

Dette kan du lære veldig mye av, nå vet jeg ikke åssen bil du kjører, men dette har jeg hvertfall lært veldig mye av..

Var senest i går på eggemoen flyplass, og øvde meg på firhjuls-sladder med golfern i 80-100 km/t uten brekk, dette lærer hvertfall jeg utrolig mye av, og du mister den "skrekken" for at bilen skal begynne å skli og tulle...

Kanskje du hater vinteren litt mindre hvis du lærer den bedre å kjenne? ;)

Når det gjelder salting, så hater jeg det!! Så lenge det ikke er underkjølt regn, så er ordentlig vinterføre mye bedre enn å skli rundt på det jævla saltslapset! Ødlegger bilen gjøre det oxo !! :(

mvh

Lethal

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk her også ja..

Lethal var der igår jeg og ;) Meget morro...

kjører du på nye stripa eller den eldre...

Det er vell ikke noe vits å advare deg, men politiet i hønefoss har begyndt å patruljere slike steder MYE nå.. Det er veldig mange som er ute å rekser..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Piggdekk her også ja..

Lethal var der igår jeg og ;) Meget morro...

kjører du på nye stripa eller den eldre...

Det er vell ikke noe vits å advare deg, men politiet i hønefoss har begyndt å patruljere slike steder MYE nå.. Det er veldig mange som er ute å rekser..

Kanskje du var der når vi var der da?

Var der en gang først på kvelden, og da var vi alene..

Dro utpå der litt senere, og da var det 4-5 biler til der når vi kom..

Lurte veldig først for det stod en passat parkert midt på stripa der kjempe lenge, helt alene.. så vi turte ikke kjøre før de andre kom..

Vi brukte svingen helt i enden av den nye stripa, svingen som går av rullebanen og inn til "taxe" banen eller hva det nå er.. rundt og rundt der.. men vi kjørte også litt opp og ned..

Morro med 360 og sånnt der ;)

Hadde nærmere 1km med konstant kontrar oppover der, det var morro heheh =) (Total lengde på stripa 1800m Ny asfalt: 1km)

Har holdt oss til den nye stripa, siden den gammle er så steinete og humpete...

Åssen bil kjørte du ??

Når ca var du der??

Har ikke sett noe politi der, men vet at det er litt risiko å drive der ja, men det er jo den eneste virkelig "safe" plassen vi har å drive da...

Mvh

Lethal

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider