Gå til innhold

Bruktbilkjøp , Mazda 323F!

Ranger emnet


kimmen^

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Er for tiden ute og titter litt etter en ny bil da jeg har fått vite at min nåværende Nissa Sunny N14 91 ikke vil gå igjennom en eu kontroll til , rusten har tatt den :(

 

Iogmed at jeg har tenkt til og kjøpe meg en motorsykkel ( Ja jeg vet det er og banna i kirka her :) )så har jeg planer om og kjøpe meg en bil jeg kan ha noen år uten og måtte tenkte på de helt store vedlikeholdskravene. En bil som er billig i drift og forsikring.

 

Har tittet litt på Mazda 323F , feks denne : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12229397&sid=xz5cabhhIuk670033&WT.svl=Bilde

 

Er dette en ålreit bil ? Jeg vet godt at dette ikke er noe sportsbil , men hvordan er den på kvalitet , vedlikehold , rust og slik ?

 

Har dette blitt spurt før så kom gjerne med link til den aktuelle tråden , men jeg fant ikke noe i farten.

 

Setter stor pris på seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Mazda 323F tidligere, dette var dog en 96 modell.

 

I korte ord så vil jeg beskrive den som:

 

Negative:

 

-Lite effekt og høyt forbruk.

-Utrygg i høyere hastigheter.

-Dårlig plassutnyttelse og dårlig komfort

-Finnes ikke lydissolasjon

-Mye småfeil

-Slitsom å kjøre

 

Positive:

 

-Startet alltid

-God fremkommelighet på vinteren

-Ingen Store feil

-Lett å skru på

 

 

 

 

 

 

Alt i alt så er ikke Mazda en bil jeg ville anbefale før de nyere modellene.

Jeg hadde kanskje tittet litt på evt en Toyota i den ligaen der, dem er jo kjent for å være evighetsmaskiner og lett å skaffe deler til dem ettersom det er så mange :)

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på Toyota ja , men i den prisklassen der faller de ikke i smak i det hele tatt desverre.

 

Jeg hadde egentelig hørt at den mazdaen skulle være kjempebra , noe ala toyota kvaliteten vi ofte hører om.

 

Men fra 96 og opp til 98-2000 , det er vel to helt forskjellige modeller , kan det være noe forskjell der da ?

 

 

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er vel som og pisse ned i halsen på mange, men kan jo fortelle om min bil :)

 

Citroen ZX Reflex 1.4i

 

PRO'S:

+ Starter alltid

+ Nesten ikke forbruk i det hele tatt

+ Er du 1 person i bilen er det faktisk overaskende skyv i den

+ Passivt medstyrende bakaksling; bilen kan svinge på en femøring.

+ Kjempebillig og kjøpe.

+ Koster ett slikk og ingenting og forsikre.

+ Har ikke den hydropneumatiske fjæringen som litt eldre Citroener er så beryktet for.

+ Liten utvendig; stor innvendig.

+ Er overaskende lett og skru på.

+ Genial om vinteren.

+ God og kjøre.

+ Med full bensintank og fører på 75 veier den 980kg.

 

CON'S:

- Begynner og knirke over alt etterhvert, typisk fransk.

- Relativt dyre deler

- Torsjons-fjærer bak

- Dårlig lyddempet

- Laget av blikk, så bulker kommer lett.

- Går bakakselen, må du ha en ny brukt. umulig og fikse selv.

- Mange mener den ikke er så heldig med utseendet.

- Dashbordlyspærer er nesten sprengt fra fabrikk.

 

Jeg er veldig glad i denne lille bilen min, selv om jeg var noe skeptisk til den først :) Den kommer også med mange spennende motoralternativ, som f.eks. en 2.0 16v (med enkle mods får du 300hk på fremhjulene med denne.) og en 1.9TDi (sistnevnte ble nesten litt legendarisk på sin tid).

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår