Gå til innhold

Grommer lyd i Audi S6'n, bytte bakerste lyddemper ut med rakrør?

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Hei!

Får snart igjen Audin S6'n fra hel-lakkering og vil da også ha litt grommer lyd i den, er V8...

Får jeg en mye feter lyd ved å fjerne bakerste lyddemperen og sette på et rakrør der?

denne linken ser dere ett effektanlegg som passer, men er alt for dyrt for min del. Hva om jeg altså sveiser sammen et rakrør der den bakerste lyddemperen skal være, blir det fetere lyd da?

Blir vel max 1000,- for ett 3.5" rør, og 2 stk. rørbøyer 90 grader, 3"

EDIT: Eller blir det et helsike med å få festet potta bak så det er bedre å bytte den potten som er på høyre siden på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fjerner du den bakerste blir det bare during og braak. Det som kan gi litt bedre lyd er aa fjerne den midterste og erstatte den med to roer. For all del, IKKE fjern den bakerste, det blir omtrent som aa kjoere uten eksosanlegg..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, blir det så gærnt altså? Om jeg setter på en universal lydemper bak da?

Trenger jeg å erstatte den miderste lydemperen med 2 rør da? Hvorfor ikke bare 1 rør? Blir jo en lydemper mindre..

Skal se hvordan det ser ut under der når bilen kommer tilbake, men skal i hvertfall få fram litt mere lyd av V8'ern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dobbel eksos bakover på din. Så da må du bytte ut med TO rør midt under.. Og jeg kan love deg at du får MYE mer lyd av å fjerne de to! Prøv det først.. Hvis ikke kan du kjøpe deg en potte som er laget til bilen å ha bak..

V8er'ne lager mye lyd, så best å prøve seg fram først.. Er et helvette å kjøre med masse during og dritt som Spangen sier!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Fikk høl i bakpotta i fjor og måtte skifte.

Fy flate så mye lyd det var fra V8'ern uten skikkelig bakpotte! Skal si at andre biler skvatt de gangene jeg ga bånn pinne og kjørte forbi.... Det ble uansett alt for mye lyd, så original bakpotte ble montert igjen.

1995 Audi S6 4,2 V8 Avant (siden 1997)

1979 VW Golf GTI (siden 1985)

2003 Audi A4 1,8T Cabriolet

2006 Toyota Landcruiser GX 7 seter (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider