Engelien Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Hoi! Har en Passat 1.897mod. Tenkte jeg skulle oppgradere turboen min litt! Kan dere veilede meg litt her? Hvordan? Hvor? og Hvor mye? Etter det jeg har lest, så er det 0.5 som er orginialt på turboen og de fleste oppgraderer den til 1. Riktig ? Koster dette mye ? Er det nødvendig å skifte flere deler i motoren etter dette er gjort ? Siter VW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Det tar deg 5 minutter å justere turbotrykket selv. Kan du ikke dette, får du noen i ditt nettverk til å hjelpe deg. Altså, dette koster ingen ting. Har selv justert turboen min fra 0.7 til 1.4 bar Siter 1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt** 1963 Ford Anglia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 dette går jo ike an på en orginal 1.8t da kutter den når den når 0,7 så en chip er absolutt nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 dette går jo ike an på en orginal 1.8t da kutter den når den når 0,7 så en chip er absolutt nødvendig Jeg må si meg helt enig med pettersenroar her, en chip er absolutt nødvendig, det koster deg ca 5-7000 kr og da blir det bra, ca 193hk og ca 1 bar... Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engelien Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Jammen det blir for dyrt serru.. ikkenoe chipping her! Men dere sier jo forskjhellig.. 0.7 er max? Hvordan gjøres dette? bilder hadde vært fint :) Siter VW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Nå er eg ikke sikker på hvordan passat er når man skrur opp trykket, men på andre biler så følger ikke tenning og bensinleveransen med, så da blåser man stemplene, kjipt å smelte hull i de for du ville spare noen få kroner, ta kontakt med ts-racing så får du effekten du ønsker, bare å si nei til en 2-3 fester så har man spart opp nok, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Uten chipping så henger ikke motorprogrammet ditt med lengre, og vil kutte turbotrykk og gå i nødmodus med en gang du overskrider orginale verdier. Enkelte velger å fjerne N75-ventilen som begrenser turbotrykket i nødmodus, som gjerne resulterer i ovarvarving av turbo, og turboras og/eller motorras. Hvis du ikke har råd, la vær. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 0,7 er maks værtfall på min jeg bruker bleedventil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg