Gå til innhold

Turbo Chipping

Ranger emnet

Engelien

Anbefalte innlegg

Hoi! Har en Passat 1.897mod. Tenkte jeg skulle oppgradere turboen min litt!

Kan dere veilede meg litt her? Hvordan? Hvor? og Hvor mye?

Etter det jeg har lest, så er det 0.5 som er orginialt på turboen og de fleste oppgraderer den til 1. Riktig ?

Koster dette mye ?

Er det nødvendig å skifte flere deler i motoren etter dette er gjort ?

VW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette går jo ike an på en orginal 1.8t da kutter den når den når 0,7 så en chip er absolutt nødvendig

Jeg må si meg helt enig med pettersenroar her, en chip er absolutt nødvendig, det koster deg ca 5-7000 kr og da blir det bra, ca 193hk og ca 1 bar...

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er eg ikke sikker på hvordan passat er når man skrur opp trykket, men på andre biler så følger ikke tenning og bensinleveransen med, så da blåser man stemplene, kjipt å smelte hull i de for du ville spare noen få kroner, ta kontakt med ts-racing så får du effekten du ønsker, bare å si nei til en 2-3 fester så har man spart opp nok,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten chipping så henger ikke motorprogrammet ditt med lengre, og vil kutte turbotrykk og gå i nødmodus med en gang du overskrider orginale verdier.

Enkelte velger å fjerne N75-ventilen som begrenser turbotrykket i nødmodus, som gjerne resulterer i ovarvarving av turbo, og turboras og/eller motorras.

Hvis du ikke har råd, la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider