Gå til innhold

Ny bil

Ranger emnet

loft89

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg bil og har en toyota celica 1,8l 97 modell som har gått 160 000km og har 116hk med nyoverhalt motor og har ikke noen form for trimming eller lignende. Er lærling og har ikke all verdens penger. (bilen kjøper jeg for 60-70k)

Nå er jeg nybegynner og får hjelp til å montere så er i "lærestadiet"

Jeg har lyst på litt mer effekt og mer grom lyd. Vil å bytte ut eksosanlegget ha noen effekt? Stivere demping (litt senking).

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hei, skal kjøpe meg bil og har en toyota celica 1,8l 97 modell som har gått 160 000km og har 116hk med nyoverhalt motor og har ikke noen form for trimming eller lignende. Er lærling og har ikke all verdens penger. (bilen kjøper jeg for 60-70k)

Nå er jeg nybegynner og får hjelp til å montere så er i "lærestadiet"

Jeg har lyst på litt mer effekt og mer grom lyd. Vil å bytte ut eksosanlegget ha noen effekt? Stivere demping (litt senking).

Noen forslag?

Jepp

Du vil nok få minimal med effekt men noen hk kan man ikke se bort fra. Monter senkefjører, kn-filter, effektanlegg(spørs hvordan). Kan montere grenrør som er foran motoren, som vil gi ca.5hk, selv om mange ikke mener dette. Monter dermed effektanlegg fra grenrør og helt ut, blir grom lyd da ;)

Du må seff få tak i noen fete felger med dekk, blir en helt annen lock da :) Btw: lykke til, har samme bil.

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som du begynner å bli litt kjent med bilen og motoren, kan du kanskje tenke på å ta toppen og hjernen fra 4A-GE og trimme den litt. Burde lett få 150hk.

Eller bytte hele motoren og girkassen fra ST202 og få 180hk...

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider