Gå til innhold

Chippa A3 1.8T - Gått tilbake til Orginalt ladetrykk!! =\\ Trenger Hjelp!

Ranger emnet

devil201

Anbefalte innlegg

Hei Hei ..

Saken er som følger.

99 Mod A3 1.8T ,

Chippa Steg 2 ( med eksos System )

TS Racing Åpent Stål filter

Ts Racing Resirc Ventil

Har chippa Bilen min i Sverige for noen måneder siden.

Gikk utrolig bra , 1.1 - 1.2 I ladetrykk..Funker skikkelig bra, til en dag bilen gikk skikkelig dårlig , eller orginalt igjen da, lader ikke mere en ca 0.5-0.6 på Max. har en kamerat som er litt Audi dyktig og fikk han til å ta diagnose, alt så bra ut , Byttet fra Orginal N75 ( C ) ventil til (F) ventilen og håpet dette ville hjelpe litt , men når vi puttet på F ventilen så ladet bilen bare 0.3 på 1-2-3 giret. Sjekket ikke 4-5 gir.

Han har sagt kanskje man burde sjekke litt slanger om det er noe lekk, men jeg mener det ikke burde være lekk, for da hadde trykket ikke holdt seg bra på 0.5 ca , da ville den sakte men sikkert gått litt nedover mens man holdt gassen nede.

Har sett litt rundt på andre sider at kanksje programmet har gått inn i Slags Nød Program ? at man burde ta (+) kabelen på batteriet av og på så selve programmet ikke får strøm for å reboote seg?Noen som er enige i dette ??

Noen Gode Råd fra dere andre mekaniske mennesker?

Takker for alle gode råd..

Mvh devil201 fra Sandefjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at bilen går i nødmodus, men det vil ikke hjelpe å ta strømmen fra batteriet. Så lenge feilen fremdeles er der, vil bilen bare gå i nødmodus med en gang den oppdager feilen igjen.

En slik feil burde uansett være mulig å lese av ved diagnose.

En såppas stor vakumlekkasje burde også være ganske enkelt å høre. Luftmassemåler, lambda og tenningskomponenter er vanlige ting som får bilen til å gå i nødmodus, i tillegg till N75. Siden oppførselen ikke ble bedre med ny N75 så kan du vel i grunn utelukke det.

Kompisen din fant ingen feilkoder i feilminnet i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, han sjekka gjennom alt på diagnosa, og mente at alt fikk som det skulle.Ingen feilkoder, eneste som kom opp , fikk han på sin også, men var ingenting med selve systemet å gjøre, sto bare " error , og noe med sideruter å gjøre" noen andre gode råd ? men hvis bilen har gått i nød prog , vil det da hjelpe ved å ta av batteri kablene for å sjekke om den går bra etter det , selv om den går tilbake i nødprog når feilen etterkommer? bare for å utelukke det ? har snakket med chip verkstedet og syntes det hørtes vanskelig ut,mulig chippinga kan være gåen, men er da surt å kjøre 9 timer inn i sverige fra sandefjord for chippe den på nytt.=\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
min å lader maks 0.7, og vil tru at dette kommer av dumpventilen slipper ut trykket, og at det siver litt ut. men skal prøve me resirk sin, da får jeg testet om den skal lade mere enn normalt.

kom gjerne med innspill...

jeg fant ut problemet for en liten stund siden. Var trøkk slangen som hadde fått 5 cm lang flærr . Merket det når jeg sto å vaska litt i motor rommet, skulle bare ta litt dritt fra slangen og fingra gikk rett inn i slangen, Teipa denne med Biltema Gaffa Teip ( DÅRLIGSTE TEIPEN EVER ) Det spant godt ut fra statoil da for å si det sånn. ( Kjøp Gaffa teip fra Statoil) Samma teipen bare Myyyeeeee bedre:) koster en 40 kr tenker jeg :) eller ny slange på møller koster ca 350-400 kr.

Takker for alle råd , men var bare en slange folkens;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt kjøpt meg en ny trykkslange fremfor å teipe den. Lekkasje i trykksystemet vil føre til at bilen din går fett.

ja , skal kjøpe meg ny trykkslange. Bare fant ut den med slangen samma dagen som jeg traff en halvveis stor gjerde stolpe som ville smake på Panseret og fanger og radiatorn og 80 000 av Forsikringa sine kasko penger:) hehe. Så er ikke brukt etter det =) Men ville heller kjøpt noen bra slange fra Tess f.eks fremfor å kjøpe orginal slangen fra Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider