Gå til innhold

Alvorlig problem med lys på campingvogn!! (LØST)

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har som dere sikkert har lest, kjøpt et vrak, men uansett.. Har alltid hatt problemer med lysene utvendig, å nå har jeg gått inn for å få dette rett. Har koblet opp etter koblingsskjema til 7-polet kontakt med tanke på farger, men da ble det bare kaos bak på vogna, så jeg koblet på en startbooster på hver enkelt kontakt som går til baklyktene for så å koble dem inn på rett kontakt fra kroken på bilen. Dette funker igrunn utmerket helt til jeg slår på hovedlysene.

Om jeg har på tenninga i bilen å blinker hver vei, funker det supert. Samme hvis jeg bremser.

Men om jeg slår på hovedlysene, så lyser det VELDIG svakt i blinklyspæra og bremselyspæra, mens det lyser sterkt i parklyspæra/hovedlyspæra. Blinker forresten i markeringslysene også om jeg har blink/nødblink på.

Har prøvd å koblet om hit og dit, lagt opp ny og frisk jording både i koblingsboksen og til hver enkelt baklykt, men neida.

Noen som vet hva som er galt?

Vogna er forresten ei 1983 Cabby De Luxe 532.

Håper på RASKT svar, da jeg skal på tur med vogna om ikke lenge, å er kjedelig om blinklys etc blinker når jeg bremser.. Kan oppstå farlige situasjoner det. :b

PS: Det koblingsskjemaet som står på selve koblingsboksen har jeg sett bort i fra. Har koblet vekk hele boksen, og lagt opp egne sikringsbokser istedet med 4*2 utganger. Altså 2 bokser som har 4 utganger hver.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten jordfeil som lå å lurte ja.. Jordingsledninga som kommer fra bilen, gikk ikke til ledningene som går til lysene, men via koblingsboksen og ut til EN av markørene foran.. Kobla ledninga inn på de som går til alle lysene, å da funka det fint. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider