Gå til innhold

Har senket 30/30 på A4 B5, vil ha mer fremme

Ranger emnet

Haansi

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har nå senket min A4 B5 30/30, og som kjent blir den da høyere fremme enn bak. Ganske betydelig også ser det godt. Bak er den senket nok, men vil ha mer fremme.

Hva mulighetene jeg har? Vil ikke kjøpe justerbart sett, da dette blir fort dyrt for meg.

Det jeg lurer på er;

Er det mulig å kjøpe feks 50mm fjærer fremme? Noen som har formeninger om hva som vil være optimal senk for bilen fremme når jeg har 30 bak? Har hørt at 60/40 er optimalt, så da vil gjerne 50mm være nok fremme? Det ser vel gjerne best ut hvis den er LITT lavere fremme? Men er fremdeles interessert i å komme meg over fartsdumpene sad.gif

Er det eventuelle andre alternativer? Hvordan er det med kapping av fjærene? Er dette veldig risky? Og jeg regner med at det ikke går igjennom EU-kontrollen?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ikke finn på å kapp noe som helst. Skal du skifte bare fjærer fremme, vil du heller ikke få det gjennom EU, da TUV papirene på fjørene dine sier noe annet. Der står det oppmålt tykkelse på fjørene, og antall ringer du har. Du skulle kjøpt 50/30 fjører med en gang.

Det som vil skje om du dukker opp på EU med senkefjører, som ikke er i vognkortet er at du vil bli henvist til en kjekk\koselig\mega-trivelig visning hos Biltilsynet. De er nazister innen dette feltet, og tar deg på alt som ikke er "by the book".

Det eneste alternativet jeg ser som ikke er kostbart -er senkeskåler. Disse finner du på ebay, ellers kan nok polardego på forumet (Håkon Sandberg) fikse deg noen fra FK. Disse senker vanligvis mellom 1-2cm.

Du vil sannsynligvis ikke få noen problemer med disse, da de ikke er så synlige sett "utenfra". Om du faktisk får TUV med disse er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ta å søk litt på forumet, står mye om senk til audi. Nå er det leggetid, så orker desverre ikke bruke tid på det selv.

Senkeskålene blir satt på doppen av demperne, og bygger høyere opp, ergo fjørbeina kommer høyere opp mot toppen, og bilen blir lavere. Disse ligger på alt fra 500-1500 kr for paret -alt etter hvor du handler de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider