Gå til innhold

Trenger hjelp b23et

Ranger emnet

Jofrode

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som flere har prøvd å påpekt her så får motoren din alt for mye bensin!

Fordi:

Den har ikke chip/map med tilpassede åpningstider for de større dysene..

Jeg byttet fra grønne cosworth dyser ca.400ml 3bar til Siemens Deca 580ml 3bar og da måtte jeg gå ned endel på åpningstidene på mapen for å i det hele tatt få den til å fyre!

Så du må vel skru ned bensintrykket og se om du får den til å gå skapligt eller bytte dyser tilbake til org. inntil du får skaffet deg en chip som er mappet med 968 dysene.

For såvidt jeg husker så er vel den chipen å få tak i!? Den såkalte 400hk. chippen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene var ok ja! Jammen da er jo alt honkeydorey da :)

Syns det er rart at en bil som er mappet for 300ml dyser på 2,5bar grynntrykk ikke skal gå litt rikt med dyser som gir 465ml på 3,8 bar.

Har en kompis som satte på større dyser på en chippa turbobil,den starta bare såvidt før pluggene surna hvertfall..

Det var en tuningchip beregnet for org. dyser.

Men du får skifte drevet og se da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene var ok ja! Jammen da er jo alt honkeydorey da :)

Syns det er rart at en bil som er mappet for 300ml dyser på 2,5bar grynntrykk ikke skal gå litt rikt med dyser som gir 465ml på 3,8 bar.

Har en kompis som satte på større dyser på en chippa turbobil,den starta bare såvidt før pluggene surna hvertfall..

Men du får skifte drevet og se da!

Min gjør jalle fall det . det er en chip i den ,men ikke til 300 oppsettet

ja den gammle motoren sveiv fint sånn ..

men kunne vel kansje gått noe bedre med 300 chippen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider