Gå til innhold

trimme 1.8t (150hk)

Ranger emnet


dynamic

Anbefalte innlegg

hei hei folkens jeg skal akkurat til og kjøpe ny bil og det vil nok bli en audi a4 1.8t 2003.

så lurte jeg på om hvordan jeg enkelt kan få rundt 200 hk uten og selge huset for og finansiere trimminga :)

leste litt om chip, kunne visstnok få 195hk med kun chip????

hvordan er det med ladetrykk?

er dette enkelt og utføre?

er det andre "billige" måter o trimme bilen på?

kom gjerne med forslag og tips.

ps! er littt fersk i dette så prøv og svar uten for mye forkortninger :)

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. leste litt om chip, kunne visstnok få 195hk med kun chip????

2. hvordan er det med ladetrykk?

3. er dette enkelt og utføre?

4. er det andre "billige" måter o trimme bilen på?

5. kom gjerne med forslag og tips.

 

1. Det stemmer, *JEG* synes endel opererer med litt fantasitall til tider, men 195hk bør være representativt for ærlige tall med chiptrim.

 

2. en nødvendighet...

 

3. Hva er enkelt? Biler etter 2001 bruker noe som heter CanBus (felles data"nettverk" i bilen) som gjør at du kan få tilsendt en boks og selv plugger i en datakontakt, lar det putre og gå i ca 30 minutters tid og har da selv utført trimmingen. Andre sverger til å stikke innom en tuner og overlater det til disse. Fordelen med slik boks du får tilsendt (http://www.BSRab.se -> PPC) er at du kan regulere effekten selv i ettertid

 

4. egentlig ikke. Chiptrim/flashing er den trim som gir mest effekt for pengene. Ofte ser vi nå aktører som tilbyr effektoppgradering slik du sikter deg inn på for rundt 3500kr, men alt etter leverandør osv osv osv vil man kunne si 3500~9000kr for en slik oppgradering.

 

5. Ta i betraktning at videre økning beregnes håndregelen "1000kr per hestekraft". Kommer helt an på i hvilke oppsett etc, men gir ofte en pekepinn. Dog er 1.8T trim blitt hverdagskost.

 

Enkelte velger å f.eks. bytte til bedre eksosanlegg (mindre varme i motor og bedre flow av eksosen -> hurtigere turboreaksjon) og eventuelt et bedre grenrør (også pga flow), mulig og kombinasjon av disse med en noe større turbo fra S3 etc.

 

Finner en egen tråd under Audi felleskategorien. Lykke til!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår