Gå til innhold

Passat trøbbel:(

Ranger emnet

morhag

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med min 1998 Passat 1.9TDI 110HK i lange tider nå. Den er veldig "av og på". Veldig ofte så virker det som jeg kjører en bil uten turbo, og plutselig kan turboen være på plass igjen. Dette skjer veldig ofte. I starten da dette skjedde så hjalp det å stoppe og starte bilen igjen. Men dette hjelper ikke lengre. En ting som av og til hjelper er å "lirke litt" på gassen rundt 2000 omdreininger. Har byttet LMM, uten at det hjalp noe. For noen mnd siden så tok jeg en diagnose av bilen, da sier han som gjorde det at han tok en grunnjustering av motoren og bilen gikk som den skulle i flere uker. Nå er problemene tilbake, og jeg tok nok en Diagnose, nå ble det ikke funnet noen feil(brukte ikke samme verkstedet). Har etter tips sjekket slangen som går fra intercooleren til turboen, denne er det litt/endel olje inni. Har hørt at det kan være litt olje her, så vet ikke om det kanskje er "normale" mengder i min slange. Har også skrudd av Slangen som går inn på turboen, når jeg drar den "viften" inne i turboen rundt så går den ganske tregt og den henger litt til tider. Fikk tips om at jeg skulle kunne dra dette rundt bare ved å bruke fingeren på den mutteren som sitter utenpå der, men det er ikke mulig på min. Er mulig jeg har blitt litt rar i hode, men syntes jeg hører en slags suselyd i motor rommet også. Vet ikke om det kanskje er dynamoen, eller om det er fra noe annet sted.

Er det noen her inne som kan "bekrefte" min mistanke om "turbo havari" eller som kan komme med andre forslag på hva som kan være galt?? Og eventuelt hvor jeg burde kjøpe meg ny turbo hvis det er det som skal til?

På Forhånd Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider