macrom Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Jeg trenger hengerfeste på min 2004 v40 (Limited Sports Edition). Har noen her ettermontert dette på tilsvarende bil? Jeg tenkte å kjøpe avtagbart sett på Mekonomen, har noen prøvd denne, eller er det andre som anbefales? Må det mye skjæring til i bakfangeren, eller går den under? Kvier meg litt for å skjære/herpe den fine bakfangeren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Har lyst å gjøre det samme som du. Har en V40 1996. Har lurt på hva det koster men har bare slått det fra meg for det er vel så dyrt uansett. Hva koster det settet du snakker om hos mekonomen da? Kan vel ikke være så vanskeligt å montere det vel, men er jo forståeligt at det er litt verre for deg å begynne å kutte i en 04 modell i motsetning til min 96;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Har lyst å gjøre det samme som du.Har en V40 1996. Har lurt på hva det koster men har bare slått det fra meg for det er vel så dyrt uansett. Hva koster det settet du snakker om hos mekonomen da? Kan vel ikke være så vanskeligt å montere det vel, men er jo forståeligt at det er litt verre for deg å begynne å kutte i en 04 modell i motsetning til min 96;-) Jeg kjøpte et sett fra Mekonomen på onsdag og monterte det i helga. Betalte 3700 for selve festet (avtagbart), hvis du ikke skal ha avtagbart er det mye billigere (1500 tror jeg). Itillegg kom et kabel- og kontakt-sett til 700 ca. Monteringen var rimelig grei skuring, og det var faktisk ikke nødvendig med skjæring i fangeren på min hvertfall. Det eneste som måtte kuttes litt i var varmeskjoldet over eksospotta bak. Det tok litt tid, men jeg er petimeter og bruker alltid lenger tid enn normalt på slikt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viffer78 Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Det el. kable/kontakt settet hos mekonomen, er det plug and play, eller må en bruke "strøm tjuver" på baklysene? Var hos mekonomen Ålesund, men ingen kunne svare meg på dette. Har hørt att en ikke kan "tjuv" koble seg på desse bilene!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet Mars 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Det el. kable/kontakt settet hos mekonomen, er det plug and play, eller må en bruke "strøm tjuver" på baklysene? Var hos mekonomen Ålesund, men ingen kunne svare meg på dette. Har hørt att en ikke kan "tjuv" koble seg på desse bilene!? Har kjøpt kabelsett til Peugeot Partner hos Mekonomen og til Volvo V50 hos Jydekrog (jydekrog.dk). Begge settene var "PlugAndPlay". Tror dette er det mest vanlige i dag siden det er blitt såpass mye sær og ømfintlig elektronikk i bilene. V50 settet inneholdt en egen elektronikkboks. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2009 Det el. kable/kontakt settet hos mekonomen, er det plug and play, eller må en bruke "strøm tjuver" på baklysene? Var hos mekonomen Ålesund, men ingen kunne svare meg på dette. Har hørt att en ikke kan "tjuv" koble seg på desse bilene!? Har kjøpt kabelsett til Peugeot Partner hos Mekonomen og til Volvo V50 hos Jydekrog (jydekrog.dk). Begge settene var "PlugAndPlay". Tror dette er det mest vanlige i dag siden det er blitt såpass mye sær og ømfintlig elektronikk i bilene. V50 settet inneholdt en egen elektronikkboks. Det er plug'n'play på alle bortsett fra bremselyset tror jeg det var. Den fulgte det med strømtyv til. Er jo bare å bytte ut med noe bedre om du ikke liker strømtyv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viffer78 Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Det er plug'n'play på alle bortsett fra bremselyset tror jeg det var. Den fulgte det med strømtyv til. Er jo bare å bytte ut med noe bedre om du ikke liker strømtyv. Ok. Og du fikk ikke noe problemer med elektronikken i din bil? Har hørt att en kan få opp feilmelding på lysene dersom en bruker strøtyv, derfor jeg lurte litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
175GD Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Link til en av kabelprodusentene: http://www.ecs-electronics.nl/. Dette fabrikatet fikk jeg da jeg handlet hos Jydekrog. Siter Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Mars 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Ok. Og du fikk ikke noe problemer med elektronikken i din bil?Har hørt att en kan få opp feilmelding på lysene dersom en bruker strøtyv, derfor jeg lurte litt. Ingen problemer hos meg hvertfall. Tut og kjør! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg