Gå til innhold

billig forsterker til subb?

Ranger emnet

eirik845

Anbefalte innlegg

Hei har lyst til å bytte ut bass kassa i min celica t20.

står noe dårlig spl ferdig kasse med en 180w forsterker i nå som skal byttes ut.

alt er orginalt untatt pioneer spillern.

hadde tenk å bygge en kasse å sette inn 2

dynaBel 10" Multimagnet Subwoofer 4 ohm pris NOK 1 398.00

eller 2 dynaBel 10" Alu-membran Subwoofer 4 ohm NOK 898.00

vis jeg kjøper de elementene trenger jeg i forsterker eller forslag til noe som er billigere, har lite penger. men skal greie å spare opp til hva det koster.

mvh Eirik

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen på den var bra syns jeg.. men greier den å drive 2 subwoofere selv om det er en mono forsterker?

veit ikke om jeg trenger 2 10" eller kunn 1??

10" skal vist være best i bilen min har jeg hørt.. bassen jeg har nå er så inni helvete treg at den ikke følger takta engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10" skal vist være best i bilen min har jeg hørt.. bassen jeg har nå er så inni helvete treg at den ikke følger takta engang..
Prøv å bytt om Pluss og Minus på høyttaleren, eller justér på Fase-knappen om den finnes.
prisen på den var bra syns jeg.. men greier den å drive 2 subwoofere selv om det er en mono forsterker?
Ja. Du kobler 2 stk 4ohms subwoofer paralelt til 2 ohm og kobler på forsterkeren (så lenge den klarer 2 ohm ihvertfall).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke hva som blir best i bilen min men vil egentlig ikke bruke mere enn 2500-3000 kr..

hva vil dere anbefale..

vil ikke bruke opp all plassen bak i heller da..

vil ha lyd kvaliet men det skal samtidlig riste.. brukes mot orginale høytalere så sykt høyt blir det jo ikke spilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt om Pluss og Minus på høyttaleren, eller justér på Fase-knappen om den finnes.

Ja. Du kobler 2 stk 4ohms subwoofer paralelt til 2 ohm og kobler på forsterkeren (så lenge den klarer 2 ohm ihvertfall).

den jeg har nå er

http://www.auto-supply.no/SPL+Basskasse+m%2FLys.b7C_wRfW2v.ips

http://www.auto-supply.no/AB-260.b7C_wRfYY6.ips

det suger noe inni helvete. ikke jeg som har kobla det opp var i bilen når jeg kjøpte det.. er 2 skru greier på forsterkern de står på maks.. får å få noe lyd fra bassen må jeg spille så høyt at det bare dunker mye.. men så sykt tregt.. så er dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er RE12?

ja det har jeg vel trodd hele tia men viste før istad at jeg viste at den var på 500w står ikke på.. fant den linken istad..

EDit: du mener Resonant Engineering RE12?

er det bedre en dynaBel 10" Multimagnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT..

Ang Soundmagus x-1502, er det kun 2 utganger på denne?

Går det ann å brokoble denne å bruke den kun til en subb?

Har lest at den funka for bra til en 10" 200wrms subb,og han anbefalte 500wrms subb for å få det optimalt.

Hadde kanskje tenk å kjøpe denne å kjøre på 2stk 12" på 600w (dobbelspole), funker det greit?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundmagus x-1502 er ein monoforsterker. (kan selfølgeligt ikkje brukoblast!)

Om den passer til 2stk 12" som du prater om, er litt avhengig av motstanden til spolene, følsomheiten til subbene, kva slags kasse du skal ha og korleis du vil ha bassen din. (men forsterkeren drar sikkert subbene greit)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider