Gå til innhold

Mulig å heve uten senkesett?

Ranger emnet

Rogern123

Anbefalte innlegg

Heisann

Får vel først si at jeg har veldig lite peiling på bil og driver heller ikke å skrur på min egen bil spesielt mye. Så beklager om spørsmålene er dumme for de med peiling ;)

Har hatt en golf II 85 modell i et drøyt år nå og har støtt på problemer. Kjører på ganske brede dekk og bilen var senka da jeg kjøpte den. Den har alltid vært litt for lav for min smak og det skurrer endel om jeg har full bil. Nå i det siste virker det som om den har seget enda mer og det er endel bråk når jeg legger helt om, med mindre farten er veldig lav.

Så derfor lurer jeg på følgende. Er det mulig å heve bilen på noen måte uten senkesett? Gidder ikke bruke noen tusen på en bil jeg ikke skal ha så veldig mye lengre. Jeg aner ikke hvordan den ble senket av forrige eier, men er det mulig å finne ut? I så fall hvordan?

Setter pris på om noen gidder å hjelpe meg med dette, uansett hvor dumme spørsmålene måtte være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke værre enn å kjøpe fjærer med orginal høyde fra biltema, er ikke dyrt heller:) tror ikke det er noe annen måte å heve bilen på, så lenge du ikke har justerbart senkesett..

senke fjærer er som regel av en annen farge enn de orginale, hvis fjærene dine er røde eller gule, så kan det være senk, og bilen blir også stivere av senk.

Bilforumet, Mitt nye hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kjøpe ett Høyne- og senkesett sett fra biltema, kan brukes til bårde heving og senking av alle biler.

her

Eller gjør skikkelig arbeid, og kjøp skikkelige fjærer... Den dritten fra biltema ville ikke jeg hatt under en bil, om jeg så bare sku brukt den en dag.. Seriøst.. At noen kjøper slikt.. :deng

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold fingrene unna fjærklemme/strekkerne til Tema. Slike er rett og slett ikke egnet til å kjøre med.

Om du ikke bytter fjærer er Weitec sine Spring distance-kit et greit alternativ. Finnes i flere høyder:

http://www.weitec.de/de/products/sdkits_d.html

Skikkelige fjærveisbegrensere er heller ikke å forakte;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider