OutCold Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Jeg har en kompis som kjører en forsterker som egentlig skal ha 4x123 W , men han har drevet 4 høytalere pluss en 1000w sub med denne, forsterkeren heter JBL px300.4.. Hvordan er dette mulig? 4x123 er jo bare ca 500w?? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vurderer å kjøpe den for 1500,- Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 man kan drive 4 høytalere med 4*2w og, men ikke veldig bra.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Må være en magisk forsterker! Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnts3n Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Den klarer jo å drive høytalerne, men ikke halvparten av effekten som egentlig er der hvis man hadde hatt en annen forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Som enkelte her påpeker så får man lyd utav det meste, men det er når man begynner å guffe på man virkelig hører forskjell på kraftige og for svake forsterkere. Klipping og vrening er ett resultat av for små forstkere. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Aha skjønner, men om jeg brokobler til en annen forsterker burde det vel gå bra med 2 8" subber og 4 høyttalere? Hvilken som helst forsterker kan brokobles til en annen så lenge det er en option på de? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Hvilken som helst forsterker kan brokobles til en annen så lenge det er en option på de?Ja og nei... enkelte forsterkere kan linkes(!) til en identisk forsterker for å få dobbel effekt, men det er nok ikke dette du mener! En brokoblet forsterker bruker to utganger/kanaler for å drive én høyttaler. Et enkelt tips for at du kan få ting litt på plass her i begynnelsen, er at du glemmer alt av watt som høyttalerne er oppgitt til. Det er forsterkerens utgangseffekt som bestemmer volumet, sammen med høyttalernes følsomhet. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg