Gå til innhold

Den store slanketråden

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

hmm..mine 175cm og 89kg er for mye...

Hah!

Hvis dette stemmer, har du ikke ett vekt-problem;

du har ett selvbildeproblem.

Jeg ser dine 175\89 og høyner med mine 170\118... Greit nok at alle fra farssiden av slekta min, ca. 400 år tilbake, har vært små, breie fiskere og sjøfolk, og ingen fra morsslekta er høye eller tynne, men jeg har ett vektproblem. Du derimot; du må bare skifte holdning :) Med mindre det ikke er EN overflødig muskel på kroppen din ligger du der du skal ligge.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Speed og masse sterk kaffe er en knall kur :D

Kosthold er viktig samtidig som man rører seg litt..

Fins jo mange kurer med fett som basis i en og proteiner i en annen.. Må nesten prøve og se hva som funker for en selv da!

Karbohydrater er ikke bra i store mengder.

Men kroppen må jo sef. ha litt av det også!

Kylling,feit fisk,biff,bønner er fine proteinkilder.

Spis ting som inneholder mye sunne fettyper osv osv..

Drikk et glass vann før hvert måltid for å fylle opp magen litt,så blir man fortere mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk forbrenningen ved å spise oftere og i litt mindre porsoner.

Mye fiber, mye proteiner og lite karbohydrater. Selfølgelig er det ikke noe problem å skeie ut en eller 2 ganger i uka med noe godt. Du skal da ikke bli fitnessproff? :)

Så lenge du klarer å holde deg til en eller max 2 ganger med noe usunt i uka går du betraktelig ned i vekt.

Værste man kan gjøre er å spise store måltider.

Små, og mange er nøkkelen. :)

Jeg Spiser usunt halvt om halvt. Men, så sliter jeg ikke med å være kraftig da. Men ser magen begynner å komme seg litt nå. Så må vel stramme meg opp litt. Er 191 og 92 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg er en typisk mercedessjåfør..stor mage,røyker,glad i brus og kebab.. Ergo..på tide å bli bmw-sjåfør..slank og sporty...

Derfor trenger jeg slanketips..Ja jeg vet det hjelper å trene og gå turer og spise sunn mat men det tar for lang tid...Noen som har gode slankekurer som man går ned i vekt på?må uansett bli slank og bli kvitt magen før jeg begynner å trene hardt igjen..Mange år siden sist...

Sunt kosthold kombinert med trening. Det er ikke noe magisk kur for det.

Legg om kostholdet ditt og tren 3-4 ganger i uken. Styrke, utholdenhet. Løping/jogging funker fint til vekttap. Styrke fungerer og ganske bra da musklene begynner og "spise" fettet rundt seg når de blir presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..mine 175cm og 89kg er for mye...

Neida. Må bare få i deg masse proteiner og begynne å pumpe så erstatter du fettet med muskler...

Jeg er som sagt 175cm og vil opp fra 75 til 90-95kg;)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mindre, men også oftere. Funker somregel på alle. Spis en liten sunn frokost, ta med deg noe frukt som du spiser mellom frokost og lunsj. Ikke for mye lunsj heller. Så gjerne en liten matbit/Frukt før middag. Å så klart litt mat til kvelds. Klarer du dette pluss litt mere aktivitet. Da er du dømt til å gå ned i vekt...På en sunn måte, å ikke jojo slanking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er alt, trening i tillegg er bonus

Dette har jeg i løpet av denne tråden fått intrykk av at er individuellt...

Ser at enkelte får best resultater av et godt kosthold, men jeg kan selv spise "dritt" (bare søppelmat) og fortsatt holde formen så lenge jeg trener 3-4 dager i uka.

Men mtp. bygging av muskelmasse så skal jeg si meg delvis enig. Der er vel kosthold ca. 70% mens riktig trening og restitusjon deler de resterende 30%

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wicky: sett deg et mål. finn ut hvor mye kcal du forbrenner hver dag. Legg deg så ca 500kcal under det. Få i deg mye proteiner, kutt ned på karb.

Du sier du er glad i kebab. Kjøp kyllingkebab uten saus og kast pitabrødet ;)

Du bør også trene styrke. Hvis ikke vil kroppen kvitte seg med mer muskler enn nødvendig. Ved kcal-underskudd vil kroppen forbrenne muskelmasse. Derfor er det viktig å trene styrke samtidig som du har et høyt inntak av proteiner.

Prøv å ikke gå ned mer enn 1kg pr uke, da dette vil gå hardt utover muskelmassen din. Og muskler holder forbrenningen oppe.

Send gjerne en PM om det skulle være noe du vil ha en lengre forklaring på. :)

Rabies: Spis mer :) sett at det er vanskelig å trøkke nedpå mer mat, så kan du supplere med noen spiseskjeer olivenolje e.l. Om målet er å gå opp 20kg med kvalitetsmasse, så må du ta deg god tid. Hvilke øvelser trener du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider