Gå til innhold

Smell i bassen?

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en pioneer sub: tsw5102spl.

Når jeg spiller får høyt så kommer det ett smell som ikke høres helt bra ut, noen som vet hva det kan være?

Her nok med krefter til å drive den, har litt små strøm kabler får tiden da 35mm2, den skal egentlig ha 50mm2 men avstanden er ikke så lang.

Om noen vet hva feilen kan være så plz si i fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om elementet er en av toppsubwooferne til Pioneer,så betyr det ikke at de spiller uendelig høyt heller.

Rimelig sikker på at elementet ble bunnet, så jeg tror du må roe litt ned ;)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kasse har du til den da?

Nei jeg nekter å tro det, jeg skal se om jeg finner feilen kanskje det bare er ett dårlig koblings pungt.

Ja det er sikkert det det er

Er det et dårlig koblingspunkt, vil det heller bli stille når kontakten forsvinner...
Det kan ikke bare være at terminalene er litt nerme hverandre å strømen hopper når det blir for mye effekt, eller....noe?
Hadde du hatt subwooferen montert under vann, kunne jeg nesten, under tvil og påvirket av tyngre lovlige substanser, akseptert den teorien på siste plass over mulig grunner til at elementet "smeller", men da hadde du hatt nok av andre problemer med bassen isåfall. :D så her er du på villspor.

Kom igjen dette er jo en av topp høytalerne til pioneer, de skal kunne gå til exstreme lyd nivåer
Det skal nok litt mer til for å få denne til "ekstreme lydnivåer" enn å bare dumpe den i en kasse i en bil drevet av en forsterker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begyner nesten å tro dere har rett...

Men er det noe smart jeg kan gjøre får å finne grense pungte å jobbe meg videre derfra?

Hvordan får jeg den til å spille høyt uten å ødlegge hele suben?

Hadde du giddi å svart på spørsmålene til transmedia, så hadde du sikkert fått litt mere konstruktiv hjelp også ;)

Åssen kasse har du, og hvor stor er den?? Hvilken forsterker?

Edit: burde jo egentlig visst dette, iom at jeg hjalp deg med litt kobling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider