karljoh Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Hei, jeg har en pioneer sub: tsw5102spl. Når jeg spiller får høyt så kommer det ett smell som ikke høres helt bra ut, noen som vet hva det kan være? Her nok med krefter til å drive den, har litt små strøm kabler får tiden da 35mm2, den skal egentlig ha 50mm2 men avstanden er ikke så lang. Om noen vet hva feilen kan være så plz si i fra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Den lyden kommer nok av at elementet ditt bunner. Det er ihvertfall ikke bra for elementet, og er en god indikasjon på at du spiller for høyt;) Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Tror du det? Det kan ikke bare være at terminalene er litt nerme hverandre å strømen hopper når det blir for mye effekt, eller....noe? Kom igjen dette er jo en av topp høytalerne til pioneer, de skal kunne gå til exstreme lyd nivåer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Selv om elementet er en av toppsubwooferne til Pioneer,så betyr det ikke at de spiller uendelig høyt heller. Rimelig sikker på at elementet ble bunnet, så jeg tror du må roe litt ned ;) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Nei jeg nekter å tro det, jeg skal se om jeg finner feilen kanskje det bare er ett dårlig koblings pungt. Ja det er sikkert det det er:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Hva slags kasse har du til den da? Nei jeg nekter å tro det, jeg skal se om jeg finner feilen kanskje det bare er ett dårlig koblings pungt. Ja det er sikkert det det er Er det et dårlig koblingspunkt, vil det heller bli stille når kontakten forsvinner...Det kan ikke bare være at terminalene er litt nerme hverandre å strømen hopper når det blir for mye effekt, eller....noe?Hadde du hatt subwooferen montert under vann, kunne jeg nesten, under tvil og påvirket av tyngre lovlige substanser, akseptert den teorien på siste plass over mulig grunner til at elementet "smeller", men da hadde du hatt nok av andre problemer med bassen isåfall. :D så her er du på villspor. Kom igjen dette er jo en av topp høytalerne til pioneer, de skal kunne gå til exstreme lyd nivåerDet skal nok litt mer til for å få denne til "ekstreme lydnivåer" enn å bare dumpe den i en kasse i en bil drevet av en forsterker. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 jeg begyner nesten å tro dere har rett... Men er det noe smart jeg kan gjøre får å finne grense pungte å jobbe meg videre derfra? Hvordan får jeg den til å spille høyt uten å ødlegge hele suben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 jeg begyner nesten å tro dere har rett... Men er det noe smart jeg kan gjøre får å finne grense pungte å jobbe meg videre derfra? Hvordan får jeg den til å spille høyt uten å ødlegge hele suben? Hadde du giddi å svart på spørsmålene til transmedia, så hadde du sikkert fått litt mere konstruktiv hjelp også ;) Åssen kasse har du, og hvor stor er den?? Hvilken forsterker? Edit: burde jo egentlig visst dette, iom at jeg hjalp deg med litt kobling ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 lokket kasse 43liter, Lanzar 6000d forsterker(6000watt rms) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 tror kanskje jeg trenger en sterkere sub om det er det som er problemet. Fins det noen 12" tommer suber som er sterkere? Eller må jeg opp til 15"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 om du lager portet kasse vil subben spille en del høyere ;) og subben tåler 2500W kontinuerlig, ikke 6000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Jeg vil ha ny sub som er sterkere, kanskje Pioneer TS-W8102SPL. Det hadde vært moro om jeg får plass, men må spare litt først før jeg kan prøve meg på noe sånt... Noen som vet om andre bra subber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Det var kanskje dette jeg hjalp deg med å koble litt av??? i så fall, ta deg en tur innom, så jeg får høre hva du mener... spillte jo greit når du var her sist ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Ja det stemmer det, helt glemt at du kalte deg cossiemk1:p Kanskje jeg kunne ta en tur innom i morgen en gang? Koble opp den siste forsterkeren å sånt også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Ja, ring meg du... Har du tenkt noe mere på hva du skal gjøre med gulvet?? skulle jo laget det skikkelig med en gang nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg