Gå til innhold

Koble komponentsett (DY9035) i BMW E34

Ranger emnet

primax

Anbefalte innlegg

Står i en sticky her at det er lett å koble komponentsett, bare å lese bruksanvisningen. Problemet mitt er at det ikke fulgte med noen bruksanvisning, og jeg har aldri kobla stereo før. Delefilter og sånn har jeg ikke snøring på.

Trenger også tips om hvordan montere en 5" bassmellomtone den bilen, E34 har jo 5,25".

Edit: sitter jo forresten allerede diskanter oppe på dashbordet og bassmellomtone i sparkeplata, trenger jeg delefilter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er 5" og ikkje 5,25"? Ja, du trenger delefilteret som følger med komponentsettet. Du tar høgtalerledning ifra forsterker (i spiller eller ifra ekstern forsterker) til delefilter. So ifra delefilter til diskant og ifra delefilter til mellomtone/midtbassen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner fort ut om høgtaleren passer i det gamle hullet! Eg måtte vel løsne hanskerommet for å komme til ledningene på høgre side. Du kan f.eks feste den nye ledningen i den gamle og dra den gamle ledningen ut.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden fremlegger du ikke dette problemet til Eltek?? Det er da de som må ta ansvar her og skaffe deg en overgang som gjør at det passer i en 13cm åpning, som de jo sier dette settet er.

Men det er jo slik det har blitt... kjent merkenavn + billige Kina-produkter = massiv inntjening. Så får heller kundene svette i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider