Fiat-Ole Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Hei er det noen som vet hva slags dekker jeg har lovt til å ha på 17" på en Barchetta? Hva slags impress må jeg ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Dekker? Et dekk, flere dekk ;) - Original dekkdimensjon er så vidt jeg vet 185/55-15, og rulleomkretsen kan endres med +/- 5%. 205/40-17 og 215/40-17 er lovlige alternativer, ønsker du en annen profil på dekkene kan du sjekke %-endringen i rulleomkrets ved å scrolle litt ned på denne siden. - Original innpress er ET 32, dette har du lov å endre med 7,5mm per side, altså maks 39,5 og min. 24,5. Dersom felgene er klargjort for det kan du også bruke såkalte slingrebolter og felger med boltsirkel 4x100, da får du ganske mange fler alternativer å velge blant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat-Ole Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Tusen takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat-Ole Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Men hva om jeg bruker ET 42 da? vil dette ødelegge bilens hjuloppheng osv.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Det vil nok ikke ødelegge noe, med mindre felgen stikker så langt inn i hjulhuset at den tar mot innerskjerm, dempertårn eller liknende. En 7" bred felg med ET 42 vil også ligge mer "under" bilen enn en 7" bred felg med ET 32, noe som fort blir seende rart ut... Uansett vil ET 42 være 10mm avvik fra standard ET, og derfor ulovlig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regenstadt Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Hei, Leste litt om hvilke dimensjoner en kan ha. Jeg har hatt både 205/40-17 og 215/40-17 da jeg kjørte Barchetta. Kan sterkt anbefale 215/40-17 da du får litt mer gummi som igjen gir deg mer komfort. Er bilen senket begynner det å bli veldig hardt. Kjør 215...ihvertfall min anbefaling. S:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg