Gå til innhold

Taunus 1.6 1982


Christ

Anbefalte innlegg

Den Scorpio motoren er jo en avart av Dohc Sierra motoren.

Tror faktisk vi har bytta motor i alle Scorpio 2,3ene vi solgte på jobben. Tror ikke jeg vil anbefale turbo på den

 

 

da er denne enda mer "kruslen" enn dochen altså. kjørte den en gang i en scorpio og den var jo helt grei og bruke i den store bilen, zetek etc blir kostbart mht bunnpanne motorfester etc. så om gutten som starta tråden her skjønner tegningen blir det nok en god 4syl motor. se da etter talla 205 på blokka nede ved motorfestet høyre side, dette er den sterkeste blokka ford produserte til ohc\doch. den ble brukt i første gen,cosworth også, om du skal til med turbo se etter N4B som motorkode også, den har 8-1 i komp. omtalt som transitt motoren, denne er og finne i endel inport sierraer fra 90 mod, da disse ble laget i tyskland med efi innsprutet erg ventil kattalysator og lavkomp for 95 okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se da etter talla 205 på blokka nede ved motorfestet høyre side, dette er den sterkeste blokka ford produserte til ohc\doch.

om du skal til med turbo se etter N4B som motorkode også, den har 8-1 i komp. omtalt som transitt motoren, denne er og finne i endel inport sierraer fra 90 mod, da disse ble laget i tyskland med efi innsprutet erg ventil kattalysator og lavkomp for 95 okt.

Ikke bland Dohc inn på den blokka

 

Ang Transit motoren har jeg hørt at denne har svakere råder, men garanterer ingenting

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bland Dohc inn på den blokka

 

Ang Transit motoren har jeg hørt at denne har svakere råder, men garanterer ingenting

 

samme råder men ett noe lavere stempel. thats it.

men doch og ohc er så og si samme motorene etter det som står i ford sine pappirer. doch står for doble overliggende kammer(dobbel over head camshafts) mens ohc står for overliggende kam(overhead camshaft). mens blokk er samme støpningsgrunnlag bortsett fra diverse fester etc rundt om. men nå skal vel sant siest at det er meget sjelden blokk som går adundas. er jo toppen på dochen som suger en tanke, men den er jo ikke så fryktelig som folk vil ha det til heller da, men den krever jo en tanke mer service en ohc motoren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men doch og ohc er så og si samme motorene etter det som står i ford sine pappirer. doch står for doble overliggende kammer(dobbel over head camshafts) mens ohc står for overliggende kam(overhead camshaft). mens blokk er samme støpningsgrunnlag bortsett fra diverse fester etc rundt om. .

Doch må i alle tifelle bety noe sånt som "double over cam head". Dohc derimot.....

 

Og blokka på Ohc og Dohc er ikke lik i det hele tatt hverken innvendig eller utenpå. Hvilke papirer du har lest lurer jeg veldig på

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår