Gå til innhold

småproblemer (hjullager defekt?)

Ranger emnet

logga

Anbefalte innlegg

hei, har audi 100 quattro 90-mod, har begynt å høre en ulyd fremme ved venstre forhjul i form av en jevn skingrende lyd, oftest i litt høye hastigheter og når jeg slipper gassen. Er det hjullager kanskje? Har kjørt med dette et par måneder, har ikke blitt værre. Er dette noe jeg absolutt bør få sjekket ut eller kan jeg ignorere det en stund tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har audi 100 quattro 90-mod, har begynt å høre en ulyd fremme ved venstre forhjul i form av en jevn skingrende lyd, oftest i litt høye hastigheter og når jeg slipper gassen. Er det hjullager kanskje? Har kjørt med dette et par måneder, har ikke blitt værre. Er dette noe jeg absolutt bør få sjekket ut eller kan jeg ignorere det en stund tror dere?

Når du ikke veit hva det er, så sjekker du det... Det sier seg nesten selv!

Du kan jo gamble på at det bare er en filleting som ikke har noe å si. Men siden den ikke er sånn "orginalt" så er det noe feil som sikkert burde rettes.. Eller så kan du bare kjøre til det "smeller!"

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spòrs jo hva det er som i sofall "smeller". Gitt at det er hjullager, er det noe jeg maa skifte/fikse ved minste antydning til ulyd?

Nei, men det er mer behagelig å kjøre med nytt lager enn et som er gåent... Hat et gåent på Caddy'n nå, og det irriterer meg skikkelig hver gang jeg kjører ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt med et slitt hjullager en gang for mye,kjørte helt til det smalt,var heldigvis i 60 sone,så ungikk med et nødskrik å kjøre av veien,alt av kuler ble borte.

hadde det vert på motorveien,så hadde det helt sikkert gått rett til skauen,så sjekk om det er hjullageret du,og er det slitt,så skift det.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt med et slitt hjullager en gang for mye,kjørte helt til det smalt,var heldigvis i 60 sone,så ungikk med et nødskrik å kjøre av veien,alt av kuler ble borte.

hadde det vert på motorveien,så hadde det helt sikkert gått rett til skauen,så sjekk om det er hjullageret du,og er det slitt,så skift det.

Det er hjullageret.. Jeg veit hva som er galt. Men har ikke giddi å byttet ennå. Jeg sjekker det før jeg spørr på forumet :p

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe romling fra lageret mitt,fikk ener feil på eu(var litt slark)så strammet det bare.

gikk vel ca 1 uke,før det gikk til helvette,hadde blitt mye mindre arbeid å byttet det med engang,men trodde ikke det var så slitt,ettersom det ikke lagde noe lyd.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe romling fra lageret mitt,fikk ener feil på eu(var litt slark)så strammet det bare.

gikk vel ca 1 uke,før det gikk til helvette,hadde blitt mye mindre arbeid å byttet det med engang,men trodde ikke det var så slitt,ettersom det ikke lagde noe lyd.

Det er hjullager bak på en fwd bil, som er konisk. Når det begynner å blir slakt og dårlig hjelper deti kke bare med å stramme det.Ellers stramma du for hardt

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider