Laaars Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Hei! Er det noen som vet hvordan det er å utføre karroseribytte til et karroseri som aldri har vært registrert? Dvs. jeg finner et karroseri i Tyskland og henter det inn til Norge og tar karroseribytte... Anyone? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 den norske bilen må være såppas skadet at et karosseribytte kan forsvares. Et karosseribytte må også godkjennes av biltilsynet før du i det hele tatt tar fatt i et sånt prosjekt :) Du kan jo alltids momse inn og betale avgifter på det tyske karosseriet for så å registrere det, men det kan jo bli dyrt? kommer helt ann på hvilken bil det er snakk om. men er det en gammel bil så kan man jo alltids bare bytte uten å "si ifra" blir aldri sjekket uansett :P Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Er det snakk om karosseribytte på en bil med ramme, eller er det bytte av motor og drivverk inn i ett nytt karosseri? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 karosseribytte er vel ikke lenger tillatt...? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 karosseribytte er tillatt.. fikk sist godkjent karosseribytte for 2 mnd siden. så lenge bilen er såppas skadet i karosseriet så får man ta inn en identisk bil som man må flytte over 3 hoveddeler til, slik som f.eks. motor, gir og bakstilling. Når man har gjort dette så er det kun visning som må til og du har en ferdig bil :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 meget rart dette biltilsynet vårt..søkte om det i vinter og fikk klar beskjed om at dette måtte foretaes FØR 1januar 2008 da det etter dette ikke lenger ville være tillatt. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Karosseribytte er mulig det, men BT krever god dokumentasjon på den nye bilen, samt at bilen må forevises hos BT. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Kan man da ta inn f.eks. en karosseriskadet E36 M3 fra tyskland, søke om karosseribytte og må ta med motor, gir og bakstilling til en Norsk 320 som ikke er skadet, så kan det bli godkjent? Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 såklart kan du det, men beregn at du må betale avgifter da :) dog. er bilen eldre enn 98 så slipper du unna med momsen, men du må uansett inn og få godkjent ombygginga. Dette går uansett ikke under karosseribytte.. for at du skal få godkjent karosseribytte så må biltilsynet godkjenne byttet, dvs. at den norske bilen er såppas skadet at de kan godkjenne det. den tyske bilen du da tar inn bør være så lik den norske bilen teknisk sett som mulig. noen endringer som skinninteriør osv. har ikke noe å si, men den bør ikke være mye nyere. du skal selvsagt ikke tjene for mye på sånt som dette ifølge staten :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Tingen er at hvis man tar inn en skadet (f.eks.) M3 som delebil fra Tyskland, og søker om karosseribytte fra den til en Norsk 320. Da er de plent nødt til å godkjenne det pga. karosseribyttet og at den skadde bilen faktisk er en M3. Det er slik jeg forstår det iallefall. Lurer på om det var noe slik de gjorde på 90-tallet og. Med karosseribytte på biler som Cosworth og M5. Er det slik det er? Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Ja, det er flere biler som går rundt på denne måten (Om jeg forstod deg riktig). 1. Du har en komplett M3 2. Du har en komplett 316 3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til M3 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir. 4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et M3 karroseri med 316 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned. 5. Etter èn måned flytter du tilbake understell, motor, gir etc. fra M3'en og drar til biltilsynet og får godkjent din "BMW 316" som ombygd M3. MEN, spørsmålet var jo om karroseriet det byttes til må ha vært registrert i Norge tidligere :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Ja, det er flere biler som går rundt på denne måten (Om jeg forstod deg riktig). 1. Du har en komplett M3 2. Du har en komplett 316 3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til M3 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir. 4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et M3 karroseri med 316 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned. 5. Etter èn måned flytter du tilbake understell, motor, gir etc. fra M3'en og drar til biltilsynet og får godkjent din "BMW 316" som ombygd M3. MEN, spørsmålet var jo om karroseriet det byttes til må ha vært registrert i Norge tidligere :) Jeg tenker på karosseriet det byttes fra. Altså at M3 karosseriet er det som er skadet, og det tas karosseribytte ifra. 1. Du har en kræsja Tysk M3 2. Du har en komplett Norsk 316 3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til 316 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir. 4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et 316 karroseri med M3 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned. Er det mer forståelig slik? :p Var litt plundrete forklart av meg tidligere :P Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 tror ikke du får gjennom ideen din Rolfi.. Tror ikke du uten videre får byge om en 316 til M3, I tilegg hørte jeg sist her at det må være en norsk bil som er krasjet. dvs det "gamle" ramme nummeret må vært reg i norge, slik jeg ble fortalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hvis bilen du henter er av samme type, kan du vel bare sveise ut chassi nummeret og stemple det på den andre bilen. Haha. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hvordan er det med rammenr i tyskland? Er de alltid like synlige som i norge? Eller vil det fungere fint å importere en bil fra tyskland, og så flytte rammenr fra en identisk norsk bil over på den tyske? Tenkte hvis man hadde et registrert, men slitent og stykt eksemplar av en bil, så kunne mann fått en real oppussing for nesten ikke arbeid og ikke mange kronene! Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.