Gå til innhold

Karroseribytte til ureg. karroseri?

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet hvordan det er å utføre karroseribytte til et karroseri som aldri har vært registrert?

Dvs. jeg finner et karroseri i Tyskland og henter det inn til Norge og tar karroseribytte...

 

Anyone?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den norske bilen må være såppas skadet at et karosseribytte kan forsvares. Et karosseribytte må også godkjennes av biltilsynet før du i det hele tatt tar fatt i et sånt prosjekt :)

Du kan jo alltids momse inn og betale avgifter på det tyske karosseriet for så å registrere det, men det kan jo bli dyrt? kommer helt ann på hvilken bil det er snakk om.

 

men er det en gammel bil så kan man jo alltids bare bytte uten å "si ifra" blir aldri sjekket uansett :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karosseribytte er tillatt.. fikk sist godkjent karosseribytte for 2 mnd siden. så lenge bilen er såppas skadet i karosseriet så får man ta inn en identisk bil som man må flytte over 3 hoveddeler til, slik som f.eks. motor, gir og bakstilling. Når man har gjort dette så er det kun visning som må til og du har en ferdig bil :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart kan du det, men beregn at du må betale avgifter da :) dog. er bilen eldre enn 98 så slipper du unna med momsen, men du må uansett inn og få godkjent ombygginga. Dette går uansett ikke under karosseribytte..

 

for at du skal få godkjent karosseribytte så må biltilsynet godkjenne byttet, dvs. at den norske bilen er såppas skadet at de kan godkjenne det. den tyske bilen du da tar inn bør være så lik den norske bilen teknisk sett som mulig. noen endringer som skinninteriør osv. har ikke noe å si, men den bør ikke være mye nyere. du skal selvsagt ikke tjene for mye på sånt som dette ifølge staten :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at hvis man tar inn en skadet (f.eks.) M3 som delebil fra Tyskland, og søker om karosseribytte fra den til en Norsk 320. Da er de plent nødt til å godkjenne det pga. karosseribyttet og at den skadde bilen faktisk er en M3. Det er slik jeg forstår det iallefall. Lurer på om det var noe slik de gjorde på 90-tallet og. Med karosseribytte på biler som Cosworth og M5.

 

Er det slik det er?

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flere biler som går rundt på denne måten (Om jeg forstod deg riktig).

 

1. Du har en komplett M3

2. Du har en komplett 316

3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til M3 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir.

4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et M3 karroseri med 316 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned.

5. Etter èn måned flytter du tilbake understell, motor, gir etc. fra M3'en og drar til biltilsynet og får godkjent din "BMW 316" som ombygd M3.

 

 

MEN, spørsmålet var jo om karroseriet det byttes til må ha vært registrert i Norge tidligere :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flere biler som går rundt på denne måten (Om jeg forstod deg riktig).

 

1. Du har en komplett M3

2. Du har en komplett 316

3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til M3 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir.

4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et M3 karroseri med 316 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned.

5. Etter èn måned flytter du tilbake understell, motor, gir etc. fra M3'en og drar til biltilsynet og får godkjent din "BMW 316" som ombygd M3.

 

 

MEN, spørsmålet var jo om karroseriet det byttes til må ha vært registrert i Norge tidligere :)

 

Jeg tenker på karosseriet det byttes fra. Altså at M3 karosseriet er det som er skadet, og det tas karosseribytte ifra.

 

1. Du har en kræsja Tysk M3

2. Du har en komplett Norsk 316

3. Du søker om karroseribytte, og flytter over 3 av 4 vitale komponenter over til 316 karroseriet. Dette kan være forstilling, bakstilling, motor og gir.

4. Du får godkjent karroseribytte og kjører nå i et 316 karroseri med M3 motor og gir. Du får ikke lov til å gjøre noen endringer på bilen på èn måned.

 

 

Er det mer forståelig slik? :p Var litt plundrete forklart av meg tidligere :P

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med rammenr i tyskland? Er de alltid like synlige som i norge? Eller vil det fungere fint å importere en bil fra tyskland, og så flytte rammenr fra en identisk norsk bil over på den tyske?

 

Tenkte hvis man hadde et registrert, men slitent og stykt eksemplar av en bil, så kunne mann fått en real oppussing for nesten ikke arbeid og ikke mange kronene!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår