Gå til innhold

Hvilket senkesett?

Ranger emnet

Pissboy

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har akkurat kjøpt meg en -01 1,9Tdi og har litt lyst til å senke denne.

Tidligere eier har akkurat byttet dempere på bilen.

Men hvilket senkesett ska'n velge?

Holder det med fjærer, eller funker det dårlig i forhold til dem med dempere.

Og justerbart er ...justerbart? Så man kan senke så mye man selv vil og ikke bare hva som er satt av fjærer/dempere?

på forhånd takk

2001 VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fjærer er mye billigere en sett, og senke fjærer er greit det også, men senke fjærer på en vanlig demper gjør at demperen jobber på et "dårligere" punt en hvis det var orginal demper, men det er ikke noe farlig, det er mange som kjørere med det, et sett med senke dempere og senke fjærer blir litt stivere, justerbare kan man jo justere fra F.eks 30mm til 50mm, og noen justerbare har justering på hardheten også.. håper det hjalp litt..

Rett på meg hvis jeg tar feil folkens..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok dette, du får f.eks KW senkefjærer til under 2000,- som senker 35/35.

Ellers får du billige coilovers som er justerbare fra rundt 3500,- og oppover. Disse pleier å være ganske stive, men er ikke rustfrie.

Rustfrie sett får du vel fra rundt 6000,- og oppover til 12-13000,- for normale sett, med og uten justering av hardhet i tillegg.

Jeg ender nok opp med noe som ikke er rustfritt, orker ikke blåse ut masse penger Koster masse penger med firehjulskontroll også, som du bør/må ta etterpå ellers sliter du hjulene dine skeivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...