Gå til innhold

ulyd fra eksos/bandasje 2.3E

Ranger emnet

XperX

Anbefalte innlegg

2.3e

På det fremre eksosrøret som går inn til motorommet er det et varmeskjold. På min bil er det hull i det og det er litt løst. Det fører til en skikkelig ulyd pga vibrering. Jeg kjøpte eksosbandasje på biltema og lappet det sammen. Lyden ble borte, men det ble en forferdelig stygg lukt i kupeen. Bandasjen tålte vel ikke varmen så jeg fjernet den. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en ordentlig bandasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, du er klar over at slik bandasje ikke er ment for å tette eksoslekkasjer, men bidra til termodynamisk forbedring av eksosen?!

Altså, man setter på bandasje for å beholde varmen i eksosen (høyere utgangsfart på avgassene) og holde varmen i motorrommet nede (lavere innsugstemp).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, du er klar over at slik bandasje ikke er ment for å tette eksoslekkasjer, men bidra til termodynamisk forbedring av eksosen?!

Altså, man setter på bandasje for å beholde varmen i eksosen (høyere utgangsfart på avgassene) og holde varmen i motorrommet nede (lavere innsugstemp).

Den må du :biker lengre ut på landet med. :heyyou:

Lyddemperbandasje

For reparasjon av hull og sprekker på både vanlige og katalysatorutrustede eksosanlegg. Sikres på plass med ståltråd eller maskeringsteip og herder av varmen. 5 x 100 cm.

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-912_l.jpg

Den dagen Kjøkkentema begynner med "thermal :race exhaust tape" skal jeg umiddelbart kjøpe en rull for å teste ut. :respect

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forresten. Hvis det er skjoldet det er høl i, åffer ikke dra på hoggern eller bestille et splitter nytt? Da får du fikset både hullet og skrudd det skikkelig fast i samme slengen. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å få av det skjoldet. Hvis jeg skal kjøpe ny del, rør m/skjold så kostet den omtent 3 tusen kroner. Var bare interessert i å få vekk lyden. Og den lyddemperbandasjen fra biltema klarte å holde fast skjoldet. Men som sagt ble det så stygg lukt at jeg fjernet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider