Gå til innhold

Spillern starter ikke

Ranger emnet

Gloms

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt meg en Alpine 9874R. Plugger i phonokontakter og bruker den strømkabelen som følger med. På strømkabelen setter jeg på en sånn styrestrømskabel som jeg har, slik at spillern starter når bilen gjør det. Antenne har jeg ikke fått til enda, men det ekke viktig.

Problemet er at spillern ikke slår seg på. Den er koblet til strøm med den kabelen som følger med, og det eneste jeg har satt på den kabelen er styrestrøm.

Hvorfor starter den ikke? er det noe jeg gjør feil? er det no mer som skal kobles til strømkabelen?

På den gamle spillern brukte jeg en annen strømkabel fordi den hadde annen inngang på selve spillern. På den var det noe kobla til på de gule ledningene. Hvor det stod BATTERY 15A, virka som en sikring eller no. Er det nødvening å ha med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lese litt i bruksanvisninga, men skjønte ikke så mye.

Når jeg tar ut spillern og tittern inn i hullet der så finner jeg en tykk ledning som består av mange små farga ledninger. På den gamle spillern var det nå å koble den til denne kabelen, så regner med at den er kobla til batteriet på en eller annen måte.

Men jeg skal ikke bruke denne kabelen? det fulgte jo med sånn "sukkerbitkabel" i pakka da, så trodde jeg skulle bruker den jeg..?

Finnes det no bra sted hvor de har mange sånne overganger? sånn at jeg kan skaffe en overgang fra den gamle kontakta til den nye muligens hvis det er lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ser er en kontakt som er lik den svarte og røde der. Det er det eneste jeg ser, om det er den samma vet jeg ikke, men den ligner veldig. Hos meg er begge svarte btw. På den stter jeg en hunn og fra den hunnen går det en kabel inn i spillern (en tykk kabel av masse småkabler).

Er det noe som absolutt må være på denne kabelen for at det skal funke? for den gamle kabelen som hadde samme rolle er anderledes enn den nye. Den gamle har no som ligner på sikringer på seg.

Noen som har no tips?

Skal høre med butikken (eltek i oslo) i morra, men fint hvis folk her også kunne hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule skal til batteriet. Den er minne og hovestrømsledningen.

Den røde skal til tenning, Den skrur på spilleren. (som remote til forsterker)

Kobles rød og gul ledning sammen, skjer dette:

Kobles dei til batteri, må du skru av spiller når du forlater bilen. (skrur seg ikkje av sjøl)

Kobles dei til tenning har du ikkje minne. (til radio, audio innstillinger osv)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider