Gå til innhold

Morel, Soundstream prosjekt i Volvo S40

Ranger emnet

Krissit

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg slengt meg med på stereo bygging i bilen.

Her i vår investerte jeg i et Morel Dotech Ovation 5 og en Us Amps XT800.4

Nå for et par uker siden endte jeg opp med 2 stk Soundstream Reference R1 12 elemnter + en Hertz EP1D.

Nå står kassebygging for tur. Bygger ei 31 l lukket kasse pr element i 28mm gulvspon.

Satser på å få kappet til platene i morgen.

Bilder kommer..

Noen tanker rundt dette? Jeg er helt fersk i gamet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ble litt bråslutt med bilder, når gamle mobilen tok kvelden. Har klart å redde noen bilder etter mye tukling

Liming på gang

DSC00173.jpg

DSC00174.jpg

Ferdig montert

DSC00175.jpg

DSC00176.jpg

Kasse + elementer og forsterkere i bilen

12072008001.jpg

Er veldig usikker på hvordan jeg skal løse problemet med plassering av forsterkere og kabler.

HJELP! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg plate i bunn av bagarsjerommet. så setter du forsterkeran inn, me kablan gjennon plana.

kanskje eventuelt vis du ska ha ting baki, så har du en liten utfresing i spoonplata, å en plate til over der igjenn me huld rundt forsterkeran me flexiglass over. ?

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg plate i bunn av bagarsjerommet. så setter du forsterkeran inn, me kablan gjennon plana.

kanskje eventuelt vis du ska ha ting baki, så har du en liten utfresing i spoonplata, å en plate til over der igjenn me huld rundt forsterkeran me flexiglass over. ?

UANSETT spiller subbene best når de spiller bakover i bilen som på bildet, men lenger bak ut mot kofferten, en 15-25cm fra bagasjelokket. det er min erfaring, uten sidestykke. om du bygger forsterkerene ned, er det ingen problem for deg å flytte på subben om du vil ha bedre plass el må stille forsterkerene..

men eg mener nå bestemt kassen skal festes skikkelig med vinkler. alternativt kan du plassere forsterkerene dine i seteryggen på baksetet, noe som er veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Ble litt bråslutt med bilder, når gamle mobilen tok kvelden. Har klart å redde noen bilder etter mye tukling

Liming på gang

DSC00173.jpg

DSC00174.jpg

Ferdig montert

DSC00175.jpg

DSC00176.jpg

Kasse + elementer og forsterkere i bilen

12072008001.jpg

Er veldig usikker på hvordan jeg skal løse problemet med plassering av forsterkere og kabler.

HJELP! :P

Bare så du vet det så har du bygd kassen helt feil desverre:/ Siden forplata blir et svakt punkt siden du har det sånn! Platene skal etterhverandre, f.Eks, Platen oppå skal ligge oppå, (rett) Under platen skal sitte bak forplata, bak platen skal sitte oppå underplaten, og bak overplaten! Sidene skal inni kassen som noen forsterker for å si det sånn:) Så nå at det hadde du gjort:P Men, blir bra detta:)

Mazda 323 LX 94"

Lenke til kommentar
Del på andre sider