Gå til innhold

ombygging til tic

Ranger emnet


rockaBilly

Anbefalte innlegg

det er veldig enkelt å få godkjent om du følger retningslinjene fra volvo ang maks effekt etz i volvo 740 :)

 

se link, og bla deg fram til volvo 740...

 

http://www.volvocars.com/no/Documents/Miscellaneous/godkjenteproduktendringer.pdf

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, må jeg opp på biltilsynet å vise bilen før jeg bygger om ? hvordan skal jeg gå fram får å få dette igjenom? har titta litt på hva som er til salg`s , å kjøper ikke noe som skriker at det er skrudd å kjørt helt ihjel, er jævli kresen takker for alle svar

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vise bilen Etter ombyggingen.

Da må gjerne vise bilen med "ferske" bremsepapirer på DRIVHJULENE, ALT av kvitteringer, kopi av kvittering på eventuelt importert motor, alt skal være i sin skjønneste stand (ingen oljelekkasjer), Alle vinkler i for og bakstilling skal være ok, samt at alle deler som skal være byttet, ER byttet.

 

Ærlighet varer lengst, syns jeg...så vær helt ærlig på hva du har gjort hele veien. Ikke vær redd for å overdimensjonere noe... feks, ikke sett inn nye BILTEMA-dempere istedenfor Bilstein etz.

 

Skap ett godt inntrykk av bilen! Ingenting skal gnisse, det skal se ryddig og pent ut...da er BT så utrolig mye enklere å ha med å gjøre.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, du kan godt søke FØR du gjør det og, men i praksis trenger du ikke det.

Du kan godt sende søknaden Etter at du er ferdig med å bygge om og. Da har du feks godt med bildemateriale fra ombyggingen du kan legge i søknaden.

 

Jeg fikk forresten aldri svar fra BT jeg, så jeg ga faen og ringte og bestilte en time til slutt, hvor jeg tok med søknaden der og da.... gikk det og, men spørs hvor firkanta de er på de forskjellige stasjonene

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. men med tanke på hva slags jobb dette innebærer får å få bilen slik jeg vil ha den, vurdere jeg å spare litt å se hva som dukker opp. å ved neste lønning så har`n ca 40 lapper til å handle bil for, (kjærlighet gjør`n litt blind så spørs om det ikke lønner seg å bytte) og trimming kommer ettervært me ikke før til vårn igjen for til vintern så skal amricanern skremas opp litt hehe....

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har 40 lapper ville jeg heller satsa på en "ok" 940 LT med B230FK fra bunn av jeg...som regel billigere, allerede komplett med turbo&M90(!), pluss du har alle delene du må ha for en komplett turbobil... event. bare å overhale motor'n om den er i litt lunken forfatning, chip, filter og eksos, så kan du nærme deg 200 gamper VESENTLIG mye kjappere enn om du skal bygge om en 1988 740 GLE uten LH 2.4.... for sprutet er en del jobb ass! Mye kjedelig jobb...mye som kan gå galt. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer ann på hvem som skal sette inn sprutet da. Er mange med 50 tommeltotter som Fint kan fikse mekaniske ting, men elektronikken uteblir.

Sier ikke at trådstarter kanskje ikke kan så mye om elektronikk, men å starte med en LH 2.4 bil fra bunnen av, gjør jobben så mye enklere.

 

Og når man først skal bytte hele sprutet, kan du like godt kaste deg rundt i svingene og kjøpe datasprut :) Selvsagt en annen pris, og mapping etz, men jobben i seg selv er jo ganske lik.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer ann på hvem som skal sette inn sprutet da. Er mange med 50 tommeltotter som Fint kan fikse mekaniske ting, men elektronikken uteblir.

Sier ikke at trådstarter kanskje ikke kan så mye om elektronikk, men å starte med en LH 2.4 bil fra bunnen av, gjør jobben så mye enklere.

 

Det er mye FUD rundt installasjon av LH-2.4. I realiteten så trenger du å:

  • Skaffe LH-2.4 nett fra 240
  • Lodde på formotstander og flytte LMM (fint forklart i guiden på 240-forumet).
  • Koble alle kontaktene på motoren.
  • Koble + fra batteri til den store tykke ledningen på nettet
  • Koble bensinpumpene på ledningen fra bensinreleet.
  • Så kan du surre den blå og gule(?) ledningen (den som er fra tenning) fast i den tykke røde kabelen og stikke ett skrujern borti innslaget på starteren.

 

Dette er faktisk alt som skal til for at motoren starter og fungerer for testing.

 

Det som derimot er arbeidskrevende er å legge opp bensinrør og ledninger til bensinpumper hvis du ikke har slikt fra før.

 

Jeg synes ihvertfall det er overaskende mange som velger å kjøre rundt med heller kjipe AT-er og Turbo Kjet-er når det er såpass enkelt å montere ett skikkelig motorstyringsystem.

 

En ting til: Hvor pålitelig er det å kjøre med datasprut på en hverdagsbil? Er dette noe som fungerer hver morgen uansett vær og spenning på batteriet?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår