Gå til innhold

Spørsmål ang b230E og forgasserkombinasjon..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Nå er jeg piss lei det forbanna K-jetsystemet som aldri vil funke lengre.. Har feilsøkt i flere uker og brukt masse tid å penger på detta tullet, så jeg vurderer å fjerne hele sullamitten og montere et K-innsug med en 36/36 webergasser.. Hvordan vil detta funke?

 

Har forresten el-bensinpumpe nå, og den tenkte jeg å beholde. Må jeg da ha trykkregulator..?

 

Isåfall, noen som har tips/linker til hvilke(n)?

 

Er forresten en bmw e30 bilcrossbil.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil funke bra med weber og K insug. Må vel lage hullene i forgaserfoten noe større. pluss lage ett opplegg til gasswire. Den er enkel og ha med og gjøre og med riktige dyser bør den vere enkel og justere inn.

Jeg regner med at du må ha trykkregulator. Vet du vor høyt trykk du har nå? weberen skal ikke ha så mye trykk vertfall

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilpasset weberen en volvo b21-motor, så blir minimalt tilpassing nå..

 

Har jo standard k-jet-trykk. (6.2bar leverer pumpa), å jeg vet jo detta er i meste laget.. Hva skal en slik weber ha i trykk?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg smekke på ei mekanisk pumpe og en to ports forgasser da.. Å håpe detta funker bedre enn det jævla k-jet-faenskapet.. har delvis overhalt så å si hele systemet bortsett fra dysene og styretrykksventilen, men ikke faen om den vil bli noe bedre. (styretrykksventilen er ikke tilkoblet btw..)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått montert forgasseren å fått starta opp faenskapet.. Funka som bare det.. Nå passerer motoren 8000rpm og vel så det.. :p

 

Eneste jeg plages med er å få webergasseren justert. Den går ikke på tomgang, å hvis jeg prøver å slippe gassen helt, hører at den dør ut, må jeg pumpe endel på gassen for å få opp turtallet litt..

 

Er jo bare to justerskruer på gasseren. Den ene justerer tomgangen, den andre står helt nederst på forgasserfoten. Er vel luft/benisnblanding ellernoe? Uansett, funka ikke å skru på ihvertfall..

 

Skjedde kun noe da jeg justerte tomgangsskruen, å da gikk den på tomgang, men på rundt 3000rpm.. Alt under så dør den ut..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangsblanding? Den andre juster alstå kun selve spjeldet?

 

For å være sikker, her er den forgasseren jeg har:

 

http://www.misab.se/dcdbild.jpg

 

Og de skruene jeg prater om er de med fjærer på. En står helt nederst i midten, den andre litt lengre opp helt til venstre i bildet.

 

Om forgasseren er rett dysa har jeg ingen aning om, men den har stått på en orginal volvo b21.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår