Gå til innhold

Spørsmål ang b230E og forgasserkombinasjon..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Var det jeg regna med.. takk for hjelpen.. Så litt på det du sendte meg i PM.. Jeg skrudde ut en dyse av et slag, den som står rett over der skruen til hvor man tømmer flottørkammeret er, og på den stod det 47. Vet ikke hvilken dyse dette er, men regner med det er "hoveddysa"? Isåfall, er denne for stor iforhold til hva jeg trenger?

 

Så også på sprengskissen som du ga meg link på, men ble bare forvirra av den.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lavfartsmunnstykket du har skrudd ut.. skal normalt være 50 men skal ikke merkes så veldi god om du har litt midre.

 

du får skru av toppen på forgasseren (6 skruer).

Løft toppen forsiktig av så du ikke skader flottøren.

Da vil du kunne skru ut og finne nr på dyser og emulusjonsrør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da får jeg demontere forgasseren idag, å skrive ned diverse nr som jeg finner på dysene, så får du eller noen andre her hjelpe meg litt med om det er rett eller ei. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrudd av toppen på gasseren, skrudd ut de 3 dysene jeg så der, for så å skrevet ned hva det stod på dem.

 

Legger ved bilder også:

 

Dyse Nr1:

100F1 WEBER

 

DSC00533.jpg

 

 

 

Dyse Nr2:

F23

 

DSC00534.jpg

 

 

 

Dyse Nr3:

F23

 

DSC00535.jpg

 

 

Flottørnåleventilen:

WEBER 175

 

 

 

Er kanskje vanskelig å se på bildene hvilken dyse det er snakk om, men den dysa det er snakk om, er tatt vekk på bildet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå fått testet bilcrossbilen noen runder på banen.. Gikk som ei kule i ca 5-6 runder ved "hard" kjøring, å så døde den bare sakte men sikkert ut.. Fikk for mye bensin. Hvor skal jeg feilsøke?

 

Venta forresten en halvtime, så starta den igjen.. tyder jo på for mye bensin..

den smalt endel i eksosen ved motorbrems også rett før den døde.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår