HusebyRS Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Legger ut problemstillingen min her i tilegg til Vw Audi Club-forumet for mest mulig svar. Byttet vannpumpe idag på min Audi 80 med 2,3E-maskin. Gjorde alt det vanlige av å sette motoren i øvre dødpunkt, kilereimer av, spennhjul spent vekk og registereima til slutt. Da jeg skulle starte bilen igjen begynte den å tikke (ventiltikking vil jeg tro) noe forferdelig Bilen min har aldri tikket før angry2 Kan det være noe som har skjedd under byttet? Hva kan jeg gjøre for å få det til å forsvinne? (Jeg vet at å bytte olje og ventiløftere fjerner problemet, men er liksom så rart at dette plutselig skulle komme rett etter jeg har byttet vannpumpe.) Jeg opplever ingen nedsatt motoreffekt. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Bilen har blitt bra igjen. Tror det bare var en ventil-løfter som hadde blitt litt treg. Men hadde også en annen ulyd. Tok å demonterte og monterte registeret på nytt, så nå er det tilbake til det gamle gode. (var strammehjulet som lagde lyd) Tråd kan stenges. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ccchristian Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 har samma tikkelyd selv på dama sin 2.3E coupe.. har ennå ikke funnet ut av det, men det kommer og går som sommervære... men skal sjekke det du skrev og prøve å gå over. Høres jo nesten ut som en gammel bombe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Avleiringer i olja er vanlig på disse ventilløftera så prøv med en innvendig motorrens og ha på GOD olje... da forsvinner det nok tenker jeg :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg