Spax Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Hei, jeg har ikke satt meg ned for å se om jeg fant svar på det, så kanskje noen her inne vet. Jeg og samboeren har en diskusjon gående: Jeg mener da om en person har mistet en arm(å da har man bare 1 arm igjen), men vil ta førerkort så kan man det, med alle de hjelpemiddlene man får i dag så skulle ikke det være noe problem. Men da mener samboeren at man ikke har 100% kontroll over kjøretøyet uansett hvor mye hjelpemiddler man har og dermed vil bli nektet å ta førerkort. Noen et smart svar på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jeg har en kompis med 1 arm. Eneste hjelpemiddelet han har er Automat. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jøss, trudde man fikk fler hjelpemiddler :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Er en ompa lompa her i området som har en spesialbygd bil til hans fordel(er). Og en gammel mann med dårlig arm som har koblet til en spake på rattet som styrer gassen. (Klemmer du, så stiger turtallet osv.) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miguel Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 En kompis av meg er lamm i hele høyre armen, han har lappen å kjører me automat kun... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 En bekjent av meg har noe feil i den ene armen, han har automat og rattkule.. Det er det eneste, så vil tror det skal gå bra for han uten arm også:) Siter Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,- BMW e36 Cab [x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Kjenner en som har mista beinet, men han har protese og kjører manuell... Er jo ikke noe stress å kjøre bil med en arm da, Har man automat trenger man jo egentlig bare 1 bein og en arm... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Vet av en som ikke har ordentlig grep på noen armer.. Han har koblet en sak til rattet, slik at han styrer med venstrefoten, og gasser\bremser med høyre. Armene er helt fri. Det står det respekt av. Han kjører til og med på bane, og stiller på treff! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonnjer Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Finnes jo de som er helt funksjonhemmet og styrer bilen sin med munnen og blåsekraft for å regulere fart. Er en kule istedetfor ratt. Men disse bilene har jo selvsagt plombering på fart, men er bedre å bruke en slik bil enn å farte rundt i en rullestol på vinterstider ^^ Siter 1991 VW Golf 2 GTD 1980 Ford Granada 2.0 - Selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg