Gå til innhold

Bensinforbruk 230 F.

Ranger emnet

Panhard

Anbefalte innlegg

Jeg synes at bensinforbruket har økt det siste året på bilen, luftfilter+orginalplugger blir skiftet 1.gang årlig, olje+filter hver 6000km (W10-40), olje på gear og bakende hvert 2.år.

Motoren har ikke oljeforbruk, kjørt 302`km.det eneste som ikke er bytet på mange år er bensinfiltret ved pumpa.

Som en sammenligning kjører jeg billigere med en 230k med 4 gear som har 410`km på telleren. siste langtur gikk på 0,71, med ikke økonomisk kjørestil. aldri over 1 liter på småkjøring.

orginal dekkutrustning på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var F kjerra gjerrig som bare det, men nå trenger den mere enn en gammel gasser bil.

F èn har har ikke blitt herjet med, eller skamkjørt.derimot blir den gammle K-bilen "holdt varm"

Rart. Prøv å bytt bensinfilteret, kan være den som "kuker". Eller tett katalysator? kanskje feil lambda-verdi?

F'en min gikk på 0.77¨på langkjøring (oslo - Ålesund) Syns det var overraskende..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta er byttet for ca tre år siden, volvo orginal.

- kan gammelt bensinfilter gi høyere bensinforbruk?

Pumperele er skiftet sist sommer, da den begynte å stoppe her og der, bla midt på gangfeldet på Kvål kl 16:00 midt i beste ferietid, minst 4 km kø bak, masse møtende trafikk.

-har aldri hørt et slikt bærte orkester før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå ikke tru at tett bensinfilter vil gi høyere forbruk, ville vel heller fått lavere pga at det kommer mindre bensin.

Jeg klarer ikke å kjøre bilen min på noe særlig under litern, kjører ikke akkurat spesielt økonomisk heller da :)

Hvis den har plutselig har begynt å bruke mer bensin så er det jo noe galt, kan jo være noe med labdaen som gjør at den måler feil og gir mer bensin.1

Kan jo også være at du har fått en lekkasje i bensinsystemet, så ville tatt en titt på alt som har med bensinsystemet å gjøre for å leite etter lekkasje først.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider