Panhard Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Jeg synes at bensinforbruket har økt det siste året på bilen, luftfilter+orginalplugger blir skiftet 1.gang årlig, olje+filter hver 6000km (W10-40), olje på gear og bakende hvert 2.år. Motoren har ikke oljeforbruk, kjørt 302`km.det eneste som ikke er bytet på mange år er bensinfiltret ved pumpa. Som en sammenligning kjører jeg billigere med en 230k med 4 gear som har 410`km på telleren. siste langtur gikk på 0,71, med ikke økonomisk kjørestil. aldri over 1 liter på småkjøring. orginal dekkutrustning på begge bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Ehm, er du under literen på vanlig kjøring, så skal du være fornøyd! :P 0,71 er jo kjempebra på tur.... Forstår ikke hva du klager på jeg? Kjøp deg noe annet enn Volvo om dette ikke passer lommeboken din. Hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panhard Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Før var F kjerra gjerrig som bare det, men nå trenger den mere enn en gammel gasser bil. F èn har har ikke blitt herjet med, eller skamkjørt.derimot blir den gammle K-bilen "holdt varm" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Min b230f med lh2.2 og ez117k(?) brukte vel rundt 1liter på vanlig gammelmannskjøring til/fra jobb, bykjøring osv. 1,2-1,3 på e85. Godt brukt, 410' km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Før var F kjerra gjerrig som bare det, men nå trenger den mere enn en gammel gasser bil.F èn har har ikke blitt herjet med, eller skamkjørt.derimot blir den gammle K-bilen "holdt varm" Rart. Prøv å bytt bensinfilteret, kan være den som "kuker". Eller tett katalysator? kanskje feil lambda-verdi? F'en min gikk på 0.77¨på langkjøring (oslo - Ålesund) Syns det var overraskende.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Panhard Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Katta er byttet for ca tre år siden, volvo orginal. - kan gammelt bensinfilter gi høyere bensinforbruk? Pumperele er skiftet sist sommer, da den begynte å stoppe her og der, bla midt på gangfeldet på Kvål kl 16:00 midt i beste ferietid, minst 4 km kø bak, masse møtende trafikk. -har aldri hørt et slikt bærte orkester før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Ville nå ikke tru at tett bensinfilter vil gi høyere forbruk, ville vel heller fått lavere pga at det kommer mindre bensin. Jeg klarer ikke å kjøre bilen min på noe særlig under litern, kjører ikke akkurat spesielt økonomisk heller da :) Hvis den har plutselig har begynt å bruke mer bensin så er det jo noe galt, kan jo være noe med labdaen som gjør at den måler feil og gir mer bensin.1 Kan jo også være at du har fått en lekkasje i bensinsystemet, så ville tatt en titt på alt som har med bensinsystemet å gjøre for å leite etter lekkasje først. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 ja, kan være lmm, lamba, tennpluggkabler, fordelerlokk, eksoslekkasje før lambda, +++. sjekk det enkleste/billigste først.. t.d. ta av fordelerlokket og sjekk tilstand, mål motstand i pluggkabler, o.l. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Er ikke sikkert det er noe galt en gang, men du kan jo også sjekke etter vakumlekkasjer. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Har selv en 91´ B230F, LH 2.4, bruker 1 liter samme søren hva jeg gjør med høyrefoten :) gått 308´ Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg