SenatorTurbo Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 holder på og forske litt på det her om dagen og vil hjerne høre litt om andres erfaringer med tanke på godkjenning. har pr dags dato en 855 97 mod med alt av utstyr og 2.510v og automat..skal selges etter endt prosjekt så en delebil 855 2.3 T5 med manuel kasse.og masse utstyr strøken sådan men skal hugges og bygges om i et norsk karoseri. så 855??? trenger et norsk karoseri og bygge over i. noen som vet om et som har vert reg i norge i 10år eller mer? billig en med havarert motor etc har vert på diverse volvo forhandlere og søkt litt på nett etc og sett litt på vadis. så langt har jeg funnet ut: -alle har vel samme råkaroseri. -alle har samme bremser(ikke t5r og 4 bolt) -automatkassa er den samme i alle bilene, men hva tåler den egentelig? -manualkassa er den samme M56 men med forsjellig utveksling.(t5r har 6 trins M59) -samme krav til NM belasting på fjerer,alsa samme fjerder. så langt har ikke volvoforhandlerne kunnet hjelpe meg med papirer. hvem skal jeg egentelig snakke med? og de jeg har snakka med mener det ikke skal by på så store hindringer og bytte motor med det godkjent i vognkort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ring volvo Norge å spør etter en ved navn Rydal. Han som styrer dette med pappirer, eller spør noen som har gjort det før. Jeg sliter selv med å få godkjent:/ M59 er foresten en 5 trinns, men har annen utveksling enn M56 og den finnes i R og har diff sperre. er vel M56 i T5R så vidt jeg har forstått:) Lykke til, si i fra hvis du får i pappirer:) Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 veit jo at det er folk som har fodt det godkjent så må da finnes en "mal" på dette.... men får jeg det gjennom skal jeg lage en iallefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Høres bra ut:) Når jeg dro på volvo for å spørre fikk jeg til svar at volvo Norge ikke har papirer og tekniske data som kan gis ut for sammenligning av modeller (f.eks 2.0t vs 2.3T, noe som BT krever for å få godkjent) og godkjenning av motorbytte annet en orginalt for 800 serien. Hadde noen fått til dette hadde jeg spretta champissen;) Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 endelig kommet frem til riktig persjon i volvo systemet. men han sa at det aldrig har vert testa noen effekt sådan i 850 karoseri.det systemet stoppa i 900 serien. så ingen pappirer og skaffe fra volvo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hmmm:/ hva kan vi gjøre da? Noen må da ha gjort dette før oss? Men det må da være en plass der de har tekniske specs på f.eks en 2.0T vs en 2.3T. Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 vadis...der finnes det, var på volvo lokalt og fikk skrvet ut papirer på at fjerding og bremser var lik fra delelista. så veien og gå er vel og dra på bt og høre hva de krever og rett og slett få volvo til og se i delelista hva som er forsjellig. største problem er vel at det ikke finnes dokumentasjon på at karoseri er helt likt med mindre det finnes et delenr på slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Det kan vel være en mulighet ja, jeg tror jeg setter inn bilen min på volvo å får de til å gå over og skrive delenr på det jeg har på bilen, og sette de opp i mot de til en R for å vise til BT at det er ingen forskjeller. Volvo må selvsagt skrive under på at det er skikkelig gjort osv.. Har ikke volvo papirer på at karoseriet er lik på f.eks alle turbo modeller osv... Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 nei....og derav har de ikke max hk som karos tåler slik som de har i alle de andre modellene. feks 220 i 240....kan klaske nedi hvilken motor du vil bare den ikke oversiger hk antall..og er ordentelig gjort selfølgelig. egentelig rart synes jeg siden 850 kom så tilig som i 92...og var svensk eid i hele den tid på produksjonsbandet men en kan ikke sette den opp imot en R som du sier.. den har større bremser, stekre fjerding annen gearkasse osv.. enkleste hadde vert og bevise at alle 850 med 5bolt understell fra 2.0 til 2.3 t5 har like deler noe som den så og si har. hadde en fått en mal på dette hadde hele problemet vert løst angående motorbytte i 850. samma rulla opp imot standard og t5r da selfølelig men grunnkasseriet må klassifiseres først alikevell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Men hvis en innstalerer alle de deler som f.eks en R har, kan du da f.eks sette inn inn motor med samme effekt som en R har orginalt,(resten av motor bør da også være identisk) for når den er levert med det fra fabrikk må den vel være godkjent??? Hvis en har alle delenr på dette... Så da må det jo være en mulighet for å kunne registrere en 2.0T som 2.3 T hvis alle delene som 2.3 har er montert på bilen, tidligere nevt: sterkere fjøring annen girkasse og større bremser..... Mener at det skal være mulig å få godkjent opptil 250hk i en 850 hvis bilens utrustning samsvarer med det en R gjør. Dokumentasjon må selfølgeligvis fremlegges hos BT Dokumentasjonen er delenr fra volvo (forskjellene) og en rapport fra et volvo verksted på at ombygging er gjort skikkelig. Har tenkt å prøve dette i løpet av kort tid:) Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 mener 2.0 sugemotor 122hk has samme bremser de og fjerder. egentelig eneste vi trenger og vite er om alle har felles delenr på komplet karoseri. for da kn en bytte for og bakstilling + motor og gear, spedo og dekk så har en en godkjent ombygd t5r.. vert fint om storfiskene som har fådt til dette kom med noen innslag og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 hvordan er det å bruke en v70 t5 ® motor i 850 ? er det samme opplegget siden det stort sett bare er små karroseri forskjeller på bilene ? tenker på gamle v70 97-00 mmod Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 grunnpakken på de første v70ene er identisk med 850. bare litt forsjellig ytre i form av sjermer fangere og lakkerte detaljer som lister og det svarte feltet rundt 850.. har få sett gjennom vadis litt i dag og funnet ut at karoseri er identisk. fjerer er forsterka om det er ac i bilen(mere vekt) så sånt teknisk sett trenger en kun motoren for og kunne godkjenne t5 i 2.0 bil feks og dekk som tåler større hastighet og spedo hvis det er noen forsjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 vadis er en type teknisk håndbok om 85x70 ? skulle gjerne hatt en verkstedhånd bok og en teknisk håndbok , har mye jeg skulle gjort som man trenger ei bok med peiling Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 vadis er delekatalog/verkstedkatalog som volvo verksted bruker. egentelig lisensert program men har crak versjon. ligger alt fra amazon til dagens på den. og delenr og sprengsjema på samtlige deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.