Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

Handla meg et skikkelig smykke av en bil, muttern var ikke helt enig når jeg viste den fram til hu, men hu ser ikke skjønnheten og sjela som ligger i et slikt smykke.

Bilen er da en 75 mod 242 og er vel den 6 242en jeg har hatt siden jeg var 15.

Forrige eier har satt diesel motor i den, noe som er litt feil, er liksom noe som er feil når jeg starter den, men ny maskinist kommer med tia.

Slenger opp no bilder av bilen, må bare få lasta de opp tel photbucket først.

Har jo no planer for bilen, i første omgang så skal dørene byttes til noen rustfrie dører, nye forskjermer og litt forskjellig kosmetisk arbeid her og der, sammen med litt ny lakk, har veldig lyst til og ha den knallrød, men så er det et par som maser litt og mener jeg må beholde original fargen, er no usikker, har ikke helt bestemt meg enda.

Sånn for motor og driverk så er det så og si bestemt, jeg har bare ikke fått tak i motor enda, sikler litt etter en bmw 6er og da etter den som satt i m5, 3.8 liter på 340 hester, har et Autronic sm2 liggende, så det blir brukt sammen med bmw maskinisten, jeg må bare få tak i en først og girkasse som tåler og bli misbrukt.

Bak aksle blir vel en 1031 med trutrack klump i.

Regner med at det blir gjort no mer innvendig etterhvert også, fikk med no diverse interiør til bilen og var i en tur i sverige med en kompis og da kjøpte jeg deler av et 242 gt interiør av svensken kompisen min kjøpte motor av, har ikke alt sammen, men håper og få tak i alt etterhvert, men det ryker nok for bur og 2 stk sparco stoler etterhvert.

Dashbordet mitt er ikke noe pent, så ere noen som har et dasboard av gamle typen som er strøkent så er jeg interisert.

Bilen blir vel stort sett original i utseendet, har på no eiker felger jeg har lånt av ruzlebiff her på forumet nå, men har sjøl no 8x17 borbet felger jeg skal ha på, må bare få de igjen fra retting først, slenger ut bilde av en bil jeg har hatt tidligere med de felgene, er det noen som har sett makne eller veit noe om de så kom gjerne med no info, vil gjerne ha fler av de.

07072008103.jpg

07072008104.jpg

07072008105.jpg

07072008106.jpg

07072008107.jpg

07072008108.jpg

07072008109.jpg

07072008110.jpg

Værstingen, ryker godt når jeg etter tid og stunder nærmer meg max varv.

07072008111.jpg

Et godt kjøp, kosta på en masse penger, nye kabelsko jeg skimter her mon tro.

07072008112.jpg

Det som er av verstingdeler som er montert foreløpig.

07072008113.jpg

Har fått på no rims her.

07072008118.jpg

Har påbegynt letting av bilen, fjerna lyktepusser motor, den var svær og tung og for en avanserad teknik, alvorlig til vaiere og greier da, sikker på at med et optima batteri tel så kan jeg bare koble den motoren på girkassa og kjøre til bensinstasjon ved tom tank.

09072008120.jpg

Fikk bytta ut det freshe interiøret

09072008123.jpg

12072008124.jpg

Her er bilde av den forrige 240ien jeg hadde med felgene som skal på bilen, er det noen som har sett makne?

Det er borbet felger, 8x17 med ET30, må space ut 10-15mm per side for og få de på, så de er tydlighvis ikke til 240.

Det står RST18 på de, så er vel det de heter.

hok2004-01-1.jpg

Den bilen blei foresten sånn etterhvert, noe som endte med 7-8 måneder på krykker og 19% medisinsk invalid, så gutter, bruk sælan.

Bilde228-1.jpg

Endret av Finken

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva som skjedde med 240ien, nei hva ser det ut som? he he

Jeg dro av veien da, og etter statens vegvesen og no gransknings kommisjon el hva dem kaller seg så hadde jeg da ei fart på imellom 124 og 134 km i timen, ingen bremsespor, bare skrense spor og rett av veien og i en bånnfrossen jordvoll.

Er sjokkbulker i taket på 240ien, alle 4 dørene satt fast, hjulbuen på sjåførsia var skrukkete, begge fjørtårna ligger klistra i torpedo veggen, motor er på vei ned under bilen, blokk og topp er ganske så knust.

Mellomaksel er knekt, bak akselen er helt banan forma og de øvre staga på bak akselen hadde strekt seg.

Jeg bretta rattet rundt rattstammen, glapp rattet og tredde begge knokene i instrumentene og tredde instrumentene helt ned ved torpedo veggen og knakk hele dashbordet og trøkte det ut i ruta så den forsvant.

Skjedde en hel del inni der serru, har sikkert glemt no og.

Bakløktene på bilen var hele da.

Har nå ikke kjørt 240 siden den kræsjen, og det er nå 3,5 år siden, så nå måtte jeg ha sladde bil igjen, så til vintern går jeg på med nytt mot og skal igjen komme baklengs ut av svingene.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kom fra det uskadd altså?

Bilen så noe vraka ut ja :P

Uskadd kom han vel ikke ut av det, han skreiv jo det her:

Den bilen blei foresten sånn etterhvert, noe som endte med 7-8 måneder på krykker og 19% medisinsk invalid, så gutter, bruk sælan.

Hadde du ikke kjørt volvo finken så er det ikke sikkert du hadde sitti her den dag i dag vel?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuste høyre ankel og mye skrubbsår og annet ubetydelig småtteri som kraftig hjernerystelse og kuttskader.

Fikk beskjed om at de vurderte og amputere rett over ankelen og brannvesenet som kom til stedet hadde aldri trodd at vi hadde overlevd, og ihvertfall ikke uten sælan på, men det gjorde vi, var ikke våres tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øverste bildene juger en god del da.. Bilen ser mye penere ut enn den egentlig er, pga den sinnsykt fine gårdsplassen den står i! ;)

Eikerfelgane mine blei så som så, ettersom du har jo plass til en 0,5 cola på høykant mellom dekk og skjerm :P Men det blir vel endra på om ikke så lang tid, det også! ;)

Vi fikk på nye fangere idag, det blei veldig bra :) Så få shina opp resten så blir detta knall bra! Hele understellet på bilen er køl svart pga eksos som tyter ut her og der.. Venstre hjulbrønn blir glo-varm pga eksos-anlegget er knekt rett etter bakerste potta :P

Ang skaden til finken, at han kom ut av det med kun hjernerystelse er bare skryt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ere no gæli med cross country stuket altså? Liker og ha litt plass i hjulbuene jeg, har jo netopp gått ifra Heisa Landcruiser med svære hjul, kan jo ikke legge meg helt nedpå asfalten med engang, må jo ta det litt sånn trinnhvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider