Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

Fant fram en no dårlig film av no sladding med diesel motor her, ser jo u til at det er fult mulig med no sladding uten masse power. he he.

El går vel mest på skrensing her. he he

Hvis jeg ikke husker helt feil så gikk det ikke og få stelt den opp på 3 gir, måtte holde 4 og gire ned i 3 og ned i 2 på kontraen inn i rundkjøringa.

Får håpe den nye maskinisten blir litt lettere og kjøre med og mulighet for litt mer satsning.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva i alle dager har det med den tråden her å gjøre?

Søk og leit, så finner du nøyaktigere svar, men:

Du sveiser synk-ringene til 3. gir, så tåler den litt mer.. Skuddsikker blir den helt klart ikke.

Sorry, bare det "vanlige" problemene med masse folk som legger ut om ting de ikke aner noe spes om. Så spør heller noen som virker litt mer fortrolig.

Må bare beklage at jeg gikk offtopic!!

Fant fram en no dårlig film av no sladding med diesel motor her, ser jo u til at det er fult mulig med no sladding uten masse power. he he.

El går vel mest på skrensing her. he he

Hvis jeg ikke husker helt feil så gikk det ikke og få stelt den opp på 3 gir, måtte holde 4 og gire ned i 3 og ned i 2 på kontraen inn i rundkjøringa.

Får håpe den nye maskinisten blir litt lettere og kjøre med og mulighet for litt mer satsning.

Ser ut til å være satt opp med hjelp av fart, ikke krefter :D

haha, men funka jo:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem blei frie for det meste, he he, men etter sanblåsing og litt lakk så var dem som nye igjen.

Fått gjort litt nå, lakkert motor rommet og tja, skal jeg si a, jeg er ihvertfall ikke no bil lakkerer, men det blei bedre enn det var, fått montert traversen også, blei ikke så tøft med gul travers når bilen ikke blei rød alikevel, men det får gå.

Det er lakkboksen sin det, blei varmt og lakken tørka ihvertfall. he he

07102008137.jpg

07102008140.jpg

07102008141.jpg

07102008142.jpg

07102008144.jpg

07102008146.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Begynt og montere sammen motor rommet nå, løfter inn motor og girkasse nå etterpå, få hengt opp ledningsnettet og satt inn spylerveske tank, ekspansjasjonstank (skrives det sånn? he he)og no diverse greier, så ere bare oppkobling av sprutet igjen.

Har begynt og matte ned dørene, og jobbe litt med forskjermene, så får antaglighvis lakkert ferdig dører og front iløpet av helga, og så må jeg ta no rust i rompa på den før jeg lakkerer bilen.

Panseret må jeg vente litt med, må kansje laga en liten forhøyning på det for og få plass til traktene. he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det og skje ting veit du, som sagt over her så har jeg fått inn maskinisten og girkassa, passa jo som fot i hose, ihvertfall nesten. he he.

Traktene blei no mandige og må nok skjæra høl i panseret og laga en forhøyning på det, el et scoop, men åssen jeg skal få laga det så det blir pent og kler en gammal volvo veit jeg ikke, så forslag motass med stor takk.

Men her er noen bilder, kom gjerne med komentarer og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske grom og letthåndterlig "elefant" jeg bruker da. he he

10102008157.jpg

Maskinisten nærmer seg motor rommet.

10102008156.jpg

Og smakk, der satt den.

10102008161.jpg

10102008163.jpg

Stikker endel på øversia kanten tel innerskjermen. he he

10102008165.jpg

De traktene dominerer ganske greit oppi motor rommet der. he he

10102008167.jpg

Ruzlebiff prøver og skjønne seg på hydraulik og få opp støttebeina. he he

10102008159.jpg

Lover bedre bilder i morgen, får ta noen med kameraet og i dagslys.

Bare mobilbilder det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider