Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Erru tjukk i hue el?

Skal ikke kappe no fjører og ikke påstå at du får kjøre egenskaper med kappa fjører.

Blir stunpete og ubrukelig uansett.

Kappa fjørene når diesel motoren sto i, var ikke behov for kjøre egenskaper når bilen ikke gjør så mye mer enn 100.

 

Har jo sagt at jeg skal ha coilovers med tia og senke bilen til et passe høyde.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Les inleggene før dere kommenterer :P

Ellers blir det så mye vrøvl extra :D

 

Hvordan er stå for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, eru her inne og leiker kjekkas, får åpne en boks whoopass og fike deg opp litt trur jeg. he he

 

Skjedd lite nå ja, men får prøve og få isammen bremsane, da kan jeg sleppe den ned på hjula, få på regreima og så ut og spinne piruetter. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

høres jo bra ut :D

Har dere planer om rullende landevei eller noe benking for å se hva dere har klart å trøkke ut av motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må bremse den, må justeres litt på rulla uansett tenker jeg.

 

Ja, vi er spente her hos Darbu motors (Intern) på og hvor mye det blir, er jo lavbudsjettsbygg, og stort sett standard motor som er modifisert, ikke no grom bånn el no.

 

Er jo nå jeg sku hatt den på veien, kjører hilux og Renault kangoo om dagen og begynner og bli lei venstrebremsinga på kangoon og hiluxen gjør ikke mer enn 100 og blir no dau på 4 og 5 gir.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er bremserør lagt opp, nye calipere og klosser er på forann, nye skiver og kansje no bedre klosser skal på sammen med coilovers, bare skattepenga kommer.

 

Hadde ikke no vakum utak på innsuget mitt, så har fjerna bremsekraft forsterkern, kappa istykker en bremsekraftforsterker og sveisa isammen noen biter ifra den, ser ganske greit ut, men har ikke endra noe på utvekslinga på pedalen eller noe, så den blir nok hard og bremse med.

 

Er mye kosmetisk igjen, rustsveising, lakkering og greier, men nå er den på hjula og den starter, mangler bare og bytte bensintank og strekke kabel baki til batteriet.

 

Holder også på med felgane jeg skal ha på, har fjerna all gammal lakk og drit på de, retting har dem vært på å, så prøve og få lakkert dem iløpet av påsken.

 

Luftilter på traktene er på plass.

 

P3310054.jpg

 

P3310059.jpg

 

Sånn blei bremsepumpa montert.

 

P3310056.jpg

 

Snart reine for gammal lakk og tjafs.

 

P3310063.jpg

 

Denna så ikke så gæren ut, de andre så helt jævelige ut.

 

P3310066.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en tur i går, el kjørte ut gårdsveien og tilbake et par ganger.

Bytte bensintank tel Tirsdagen, så ere no mapping på gang, det blir morro.

En ting som er ganske sikkert er at denna kommer til og høres godt, faen og det bråker av de traktene, syns det bråker mer forann enn bak v eksosen. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nja, hvor lenge varte morroa. hoppa av en lash cap, så da vippa kammen ut en shims på ene pusheren som la seg imellom knasten på kammen og toppen, det stoppa greit, reiv av no tenner på regreima og driten stoppa akkurat litt for seint så da gikk det med en ventil i samma slengen.

 

Er litt lei nå, bygd om no fuelrail opplegg sånn ca 10 ganger i påsken for og få ting til og passe og holde tett, bytta tank 2-3 ganger og egentlig bare hatt problemer.

 

Fikk mappa litt på søndagen, hadde noe problemer med tenninga, men fant ut av det og hørtes ganske sinna ut, men da var det slutt på morroa.

 

Må handle inn no nye deler nå og må nok bytte ut pusherne med noen som har shimsa liggende innvendig, sjekke opp litt og se hva jeg får tak i der.

 

TPS`n tok kvelden så strei med og få tak i ny, fikk tak i en ifra en 850, men endte med at jeg kjøpte hele maskinisten usett og i den tro at det var en 2,5 20v, men var en 10v.

 

Men har en havarert t5 maskinist for handa, knekt en råde der, men jeg har jo blokk, så blir vel påbegynt ett femmer prosjekt snart.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår