Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sku ha svinghjul ja, så lenge det er fritt for sprekker.

Fikk gjort lite med den andre forskjermen og innerskjermen i dag, var liksom ikke vær til og stå ute og sandblåse og lakkere.

Men snekra sammen en fanger da og så sku jeg bare borre no høl og så borra jeg litt tel og da var det nesten ikke no fanger igjen, men den blei lett og fin da og grei og ha til og henge plasten på.

Fangerskinna.

P8040019.jpg

Så teit ut når jeg laga høl der skiltet står og man kunne se aluen på innsia, så da kappa jeg vekk litt.

P8040021.jpg

Fangern ifra innsida

P8040022.jpg

Tar av hele fangern med 4 panselåser, har bare satt på de forann hittil, må få på nye skjermene og tilpasse litt før jeg setter på de på sidene.

P8040024.jpg

P8040025.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i dag, men og få den innerskjermen platerein var no mer jobb enn jeg forestilte meg, brukte stålbørste på vinkelslipern, varma og skrapte og sanblåste, nå er det bare litt igjen før den kan grunnes og lakkeres.

Var over en cm med guffe enkelte plasser oppunder der.

P8050001.jpg

Lakkert skjermen på innsida, ekke no lakkerer så greit og øve litt på undersiden av bilen før man hiver seg på utsia.

P8050002.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått gjort så mye, fikk på grunning og no jg trudde var bodyskyds på innerskjermen, men fant ut at det ikke var det når jeg sku lakkere over, så nå ere å begynne på nytt på den innerskjermen, men det ekke så mye arbeid nå.

Har levert toppen til planing, tar 2,5 mm av toppen, tar ut litt av ventilsetet så eksosen så den blir 37,5 og porter litt.

Må veskemåle forbrennigskammeret og regne litt på kompresjon, mulig jeg skal ta 0,5mm av blokka også.

06082008042.jpg

06082008045.jpg

06082008046.jpg

Denna svarte guffe reagerer med lakken, sånn skal jeg ikke bruke igjen. he he

06082008047.jpg

La på en platebit på innsida av hullet til antenna, vil ikke ha masse høl rundt overalt, og greit og ta det nå før lakkering.

06082008050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått gjort så mye mer med karroseriet, fikla litt med motor da.

Toppen og blokka er til planing, tar 2,5mm av toppen og 0,4mm av blokka, da vender stempelet akkurat over blokka.

Større ventiler blir satt i, 37,5 eksos og 46 innsug.

Har fått tak i et sett med spjellhus og trakter, så det skal på, håper det vil gi no mer effekt, de har egentlig sitti i en 940 med rettstilt motor, så det er litt dårlig plass, men heiser panseret en cm i bakant så sku det bli plass, får mer lufting å.

Prøvemontert på en delemotor.

15082008066.jpg

15082008068.jpg

Prøvemontert i delebilen tel en kompis, blir snøtt med plass. he he

15082008069.jpg

15082008070.jpg

Syns det blir litt gromt jeg.

15082008071.jpg

Heiv på no bredda stålfelger bak, blei litt breie, men er litt tøft med bredda stålfelg.

11082008057.jpg

Hørt no om at det går ann og bruke peugot stålfelg og snu senteret og greier, er det noen som har no mer info om detta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et sett med pyssjå felger, og er du heldig så får du med en sånn 105-motor på kjøpet! Så fester vi den med pantentbånd og freser på!

Må da være mye lettere enn å sette sammen all den driten du har ligganes uti regnet (stempler og råder osv) ;)

De traktene minner meg om børsa til Onkel Skrue! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider