Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Muskedunder :ratatatat

 

 

er vel ikke lenge til jeg kan overta motoren nå? hehe

 

Har bytta bort motoren i en portejobb jeg, så trur det blir vanskelig.

Erru skal med denna diesel driten etter a? Går dårlig, bråker og er rett og slett bare no drit.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bytta bort motoren i en portejobb jeg, så trur det blir vanskelig.

Erru skal med denna diesel driten etter a? Går dårlig, bråker og er rett og slett bare no drit.

 

det har du rett i... men det er den eneste måten å kjøre billig på med Volvo ;) har foresten Turbodiesel motor i den min... helt greit å kjøre med det :)

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre billig? Brukern så lite på mila a? Min har bensinutveksling og går så høyt på turtall når jeg får litt fart, så den bruker da nok med diesel.

 

Jeg får laga en økonomi map tel autronicen så kan jeg kjøre billig med den å. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er toppen ferdig plana og levert til porting og utfresing av ventil seter, blokka er ferdig plana og snart ferdig satt isammen.

 

Toppen er tatt 2,5mm og blokka 0,4mm, justerer ned kompresjon litt ved og ta av litt i forbrenningskamra, tar vekk litt rundt eksos ventilen for og gi eksosen litt bedre plass til og komme ut og runder av litt.

Bilder av ferdig topp kommer når jeg får den igjen.

 

P8210007.jpg

 

P8210008.jpg

 

P8210011.jpg

 

Stempla vender faktisk over blokka, det er litt tøft.

 

P8210012.jpg

 

Rau og fin, sku hatt et eksemplar på verandaen som blomsterpotte å.

 

P8210015.jpg

 

P8210016.jpg

 

Justerbart kamdrev, rustrie og større ventiler og innerfjører.

 

P8210019.jpg

 

Får håpe denna holder orden på bensin og tenninga da.

 

28112007160.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ja, altfor og røpe sånne store trimmingshemligheter da Sindre, er jo sånne små modifiseringer av stempla som gir de høye 3 sifra talaa i benken. he he.

 

Var en liten kant på stempelet, fått seg en liten trøkk i kanten på toppen, bare slipte vekk den så den ikke sku subbe i sylinderveggen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar foresten på meg bestillinger av sånne køstøm stempler, er letta, polert og vekjustert med vinkelslipern, har et rikt sortimang med forskjellige skiver til slipern som jeg bruker til dette svært nøyaktige og viktige arbeidet.

 

Sånn litt tilbake til det seriøse så har jeg bestilt meg kam ifra km cams.

 

Han sku setta opp en kam som passer til det jeg har gjort med motoren,

Siden jeg ikke har balansert bånndel så ville jeg ikke dra no mer enn 7000RPM og helst ha den til og begynne og dra så tidlig som mulig, så han skulle kikke litt på det og laga en kam som blei så optimal som mulig.

 

Blei imellom 12,5 og 14 i løft, men minske litt på durasjon i forhold til en skikkelig turtallskam, så blir spennende og se, men med det innsuget og det grenrøret jeg skal bruke så burdte det bli litt mer enn originalt ihvertfall.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar foresten på meg bestillinger av sånne køstøm stempler, er letta, polert og vekjustert med vinkelslipern, har et rikt sortimang med forskjellige skiver til slipern som jeg bruker til dette svært nøyaktige og viktige arbeidet.

 

Sånn litt tilbake til det seriøse så har jeg bestilt meg kam ifra km cams.

 

Han sku setta opp en kam som passer til det jeg har gjort med motoren,

Siden jeg ikke har balansert bånndel så ville jeg ikke dra no mer enn 7000RPM og helst ha den til og begynne og dra så tidlig som mulig, så han skulle kikke litt på det og laga en kam som blei så optimal som mulig.

 

Blei imellom 12,5 og 14 i løft, men minske litt på durasjon i forhold til en skikkelig turtallskam, så blir spennende og se, men med det innsuget og det grenrøret jeg skal bruke så burdte det bli litt mer enn originalt ihvertfall.

 

 

har du huska å sjekke hulla bak oljeringen på stempelene? de pleier ofte å være tette av koks :)

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har jeg det, skrapa godt reint i ringspora og blåste godt imellom alle oljehulla.

 

Sandblåste bånnpanna i dag, det trur jeg aldri jeg skal gjøra igjen, brukte jo evigheter på og få den rein igjen, gjorde reint, skyldte og blåste i et par timer før det ikke var no sandkorn igjen. he he

 

Kjøpte el forzinka umbrako skruer og skiver og skrudde på bånnpanna med da, må være noen blanke deler her og der. he he

 

Kjøpte ny vannpumpe som jeg kasta på i dag å, begynner og ta form nå, får se om jeg blir helt ferdig med bånnen i morgen.

 

De første skakking motorene, de med sånn gullfarga topp deksel og reg deksel, er reg dekselet der i aluminium? El ere bare plast som er lakkert i gull?

Må ha svar på dette. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dag, men aldri så mye som jeg sku ønske jeg fikk gjort.

 

Har satt på bånnpanna på motoren, satt på ny vannpumpe og no småtteri.

 

Har pelt rein en travers i dag som jeg har sandblåst, grunna og hatt første strøket med maling på, ta et strøk til i morgen og begynne på bærebruene som skal sanblåses, forsterkes, lettes og få litt maling på.

 

P8230007.jpg

 

P8230009.jpg

 

P8230017.jpg

 

P8230013.jpg

 

P8230021.jpg

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår