Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

Blei bra det! :) Trur aldri jeg har sett en travers som har vært så innsausa i gammal gugge før, men jammen blei den rein :)

Den grunninga du brukte på traversen må vel ha ca samme fargekode som bilen til herbrand!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for positive tibakemeldinger.

Må si jeg gleder meg til og høre spjella åpne nå og høre den gromme suge lyden, blir vel no filming da.

Men litt jobb igjen med og laga, triggerhjul og sånn.

Han som porter toppen min tok ut så mye at det faktisk gikk høl i den, måtte til og sveise igjen et høl.

Har ikke pressa ut styringene så har ikke fått tatt så mye mer, men regner med at det blir greit, vil sikkert holde til 180 sugehester.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er godt å se:D

Folk med skikkelig fremgang og grusomt til arbeidsvilje er alltid like morro å følge med på :D

Ser ut til å bli skikkelig bra detta :D

Rødfargen til bilen kler den veldig!!

Hvem er det du sender blokk og topp til når det gjelder plansliping, porting osv. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som ruzlebiff sier, lite som blir satt bort til firmaer, har kompiser med det rette verktøyet, så da blir det litt bytte jobber.

Jeg har mått betale for planing av topp og blokk da, men fikk ordna det imellom noen bekjente så det blei ikke mer enn 1000kr til sammen.

Må vel betale et par hundre for dreing av svinghjulet, spørs når det er ferdig, trur det er mye og gjøra nedi garasjen til krb om dagen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fått gjort litt da, surra litt med no bærebruer, har lagt på ei plate under bærebrua for og stive den av litt, og borra no høl her og der så den ikke sku bli så mye tyngre av forsterkinga.

Har også forsterka sveisa brakketten som holder stabstaget skikkelig fast i bærebrua.

P8270043.jpg

P8270045.jpg

P8270050.jpg

P8270053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei runde på vestlandet med lastebil siste uka så har fått gjort veldig lite, men var og kikka litt på toppen i dag, den er ferdig porta, bare og shimse opp kammen nå.

Syns toppen så bra ut, porta greit i innsugs kanalene, tatt ut litt i eksosen å, og laga litt plass rundt eksos ventilen i forbrenningskammeret for at eksosen skal komma lettere ut.

Tok noen bilder, men de blei skikkelig dårlige, slenger de ut, men tar noen bedre bilder seinere i helga.

Litt større ventiler, 46 inn og 37,5 ut.

06092008103.jpg

Glassblåst og blitt så fin, ser kamra er runda av litt å.

06092008104.jpg

Trukke den sku lide av astma, trur den puster greit imellom her.

06092008105.jpg

06092008106.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått gjort så mye mer, faens langtransport greiene, er jo aldri hjemme.

Tok no bilder av toppen i stad og har specsa på kammen, er 14mm løft, 305 grader og 105 grader nockvinkel, trur det kommer tel og funke bra jeg.

Får vel satt isammen rsten av motoren til helga, mangler bare no deler til sprutet og sånn så blir det vel fyrings, forhåpentlighvis før vintern da.

Bare halveis her, så løfter mye mer, må prøve og få tatt et bilde med fult løft.

P9070059.jpg

Ser rett hjem her.

P9100075.jpg

Ikke porta så veldig mye i eksosen, bare pynta litt her og der.

P9070062.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gromt detta :D

Var å smug-titta litt istad mens finken fortsatt var On the road, og på bildet av ventilene så har nesten ikke kammenm begynt å presse enda ;)

Til helga så løsnes motorfestene, for så å ta fart og bråbremse og satse på at møkka-motoren detter ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i helga, fikk løfta ut dieselen, shine opp motor rommet litt og så får jeg begynne og kaste nedi no deler igjen.

Er ikke så mye som står igjen på motoren heller, er montering og oppkobling av elnett og sprutet og no småtteri, må ha på no reimhjul og regreim, men nå er toppen på og begynner og nærme seg.

Greit med løft da. 8-)

13092008116.jpg

Grenrøret er på.

14092008117.jpg

14092008121.jpg

Innsug, dyser og fuel rail er på.

Har benytta de originale dyse høla i toppen og kommer til og plugge dyse høla i spjellhusa.

Gjort detta for at den ikke skal gå og surne på tomgang og lave turtall, da ville suppa bare rent ned langs innsiden av innsuget hvis dysene hadde blitt plassert i spjellhuset.

14092008122.jpg

14092008125.jpg

14092008126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider