Gå til innhold

Havarikomisjonens prosjekter og garasje

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har slik vinkel på traktene fordi de egentlig er til rettstilt motor, har sitti på no rallycross greier med grosse volum før.

Alternativet var og bruke over 10 lapper på nytt innsug og spjellhus, men er budsjett bygg det her, så derfor havna jeg på det innsuget, det er jo et jævli gromt innsug, koner hele veien ned mot toppen\portene.

Har vel ramsa opp dette før kansje, men det som er gjort med maskinisten da.

Bånndel:

Standard borring, bare hona opp.

Nye ringer

Nye bære og rådelager

Oljepumpe ifra 230FK

Blokka plana 0,4mm

Letta svinghjul, ca 3kg

Toppen:

160 topp

Max porta innsug

Lettere porta eksos, bare pynta litt

46mm rustfrie innsugsventiler

37,5mm rustfrie eksos ventiler

Høvla 2,5mm

Forbrenningskamra avrunda og laga større plass rundt eksos ventilen.

Nye tetninger

Ny kam med 305 grader durasjon og 14mm løft

Typ 3 grenrør ifra kg trimning

Innsug ifra unitech i sverige, ca 30 cm fra enden på trakta til porten, et spjell per sylinder

Forsterka topp pakning ifra Kg trimning

Justerbart kamdrev i alu

Regreim ifra Ford OHC motor

Standard strammerull

Ny vannpumpe

Dyser og fuelrail ifra 230FK

Sikkert noe jeg har glemt, alt av simringer og pakninger er nytt og sprutet blir et autronic sm2.

Jeg håper på 180 hk i motor, men veit ikke helt, får se, bare den fungerer så, får nok lada nok i vinter alikevel.

Den hvite volvoen er Ruzlebiff her på forumet sin, får masa på han om bilder.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt, begynte og sku sveise og lappe litt, men fant fort ut at det blei mye lapping, så blei handla inn no deler, så da får jeg begynne og bytte litt deler.

Jeg og ruzlebiff har laga sportsunderstell i dag, har bocha 3 runder forann og 2 bak.

Kjekt med løftebukk

15072008129.jpg

No ny plåt.

16072008132.jpg

Må space ut 15mm per side for og få på felgene mine.

16072008134.jpg

Blei no lavere nå

17072008135.jpg

ÅÅÅHH, Nå gikk det for meg! ser du den hvite?! savner den bilen, fy faen..i tillegg til 242'n klarte jeg ikke å holde igjen!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242n blir grom! Har du noe mål om når den skal være ferdig? var det før vinteren kom og greenskauen fikk snø?:angelsmili:

hvis du vil kan du sikkert låne ispigga mine når dere kommer oppover... så da får du virkelig testa "rallyfølelsen", for da har du grep og motoreffekt nok.

lykke til videre...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ere bare og få satt opp triggere til spruten og kobla det opp, litt mapping så er maskinisten i gang.

Hadde håpa jeg sku fått jobba inn litt kroner på si og få kjøpt fjørbein forann før vintern, men får se, mulig jeg må kjøre litt på no originale fjørbein.

Er en del rustsveising som gjenstår, men bilen blir jo kjørbar selvom jeg tar det litt etterhvert.

Har sparkla litt på no dører, så skal ut og subbe over siste gangen på de og så matte ned forskjermene og ta det av småbulker på de.

Er ganske nysgjerrig på åssen dørene og skjermene blir etter lakk, for har lite erfaring med sparkling, ihvertfall sånn finnish greier og er ihvertfall ikke no lakkerer, men, får ta det som det kommer, lærer litt om ikke annet.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakkert litt i dag da, velger og la være og dele bilder av det med noen, he he, det blei ikke mye bra, de første strøkene gikk veldig bra, men så skjedde det no når jeg sku dra over siste, akkurat som det kom en dæsj med rein tynner på ene døra og så blei det bare rør, mista litt motet, men får la det tørke og matte ned og dra et strøk til.

Tok no bilder av motor rommet med no annet enn mobilkameraet i fag, blei no bedre bilder.

PA120003.jpg

PA120004.jpg

PA120006.jpg

PA120007.jpg

PA120008.jpg

PA120009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

På full spjellåpning så ser jeg hele ventilen, så burdte bli grom låt i denna maskinisten.

Er meninga at det bare skal væra et budsjett bygg den motoren, planene er volvo turbo femmer og tremec dogbox, + mange andre planer, men må få opp en skikkelig garasje hjemme først, noe jeg holder på med nå, har støpt plata, venter bare på no fotplater til stålet og så blir det garasje på oppunder 90 kvadrat og 4 meter under taket.

Håper renta går ned nå, da blir det mindre avdrag på huslån og mer og bruke på bil, elelr så får jeg håpe på at jeg finner meg ei rik kjerring, ei odelsjente med svær gård og et helvetes svært verksted. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

På full spjellåpning så ser jeg hele ventilen, så burdte bli grom låt i denna maskinisten.

Er meninga at det bare skal væra et budsjett bygg den motoren, planene er volvo turbo femmer og tremec dogbox, + mange andre planer, men må få opp en skikkelig garasje hjemme først, noe jeg holder på med nå, har støpt plata, venter bare på no fotplater til stålet og så blir det garasje på oppunder 90 kvadrat og 4 meter under taket.

Håper renta går ned nå, da blir det mindre avdrag på huslån og mer og bruke på bil, elelr så får jeg håpe på at jeg finner meg ei rik kjerring, ei odelsjente med svær gård og et helvetes svært verksted. he he

du stöpte ikke fotsålene til stålet i betongen da? skal du bolte dem fast??:):scared

kul farge på bilen. hvorfor tar du ikke og retter opp motoren så traktene ikke går så höyt??:)

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne selvsagt ha retta opp motoren, men da må jeg bytte til b20 bånnpanne og oljepumpe, må ha tak i kløtsj hus ifra b20 med m45, det er ikke så lett og få tak i veit jeg, el får man tak i det, tror man gjør det. he he.

Og så må grenrøret bygges om.

Det jeg gjør nå er og skjæra høl i panseret, legger list på kanten rundt og lager meg et slags lokk med forhøyning som jeg setter fast med sånne d-zuz skruer, sånn hurtig kobling, så når det er fint vær og tørre dager så tar jeg av lokket og jeg kan kjøre med traktene og luftfiltra stikkende opp av panseret. he he

Har ikke støpt ned fotplatene nei, skal bruke ytong i veggene og var no usikker på hvor skjøtene kom hen siden vi har flere forskjellige tykkelser og lengder med ytong liggende.

Så vi bolter dem isteden, er ikke avhengig av og sitte så sinnsykt godt de fotplatene, skal bare holde ytongen sammen det stålet, ikke stive sideveis eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne selvsagt ha retta opp motoren, men da må jeg bytte til b20 bånnpanne og oljepumpe, må ha tak i kløtsj hus ifra b20 med m45, det er ikke så lett og få tak i veit jeg, el får man tak i det, tror man gjør det. he he.

Og så må grenrøret bygges om.

QUOTE]

Jeg har et sånt kløtsj-hus med kasse liggende. bud?

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider