Gå til innhold

hva skal lufttrykket være når jeg har montert større hjul?

Ranger emnet

melonen1

Anbefalte innlegg

hva blir det i kpi eller kpa eller noe? Har sånn måler som måler i en av de delene der :p

PSI du tenker på? Pounds pr. Square Inch...

Nå kan det hende jeg tar feil, men jeg minst og huske at en 1bar = 14 PSI.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bar er 2 bar uansett hjul. Det står som regel MAX trykk på dekket. På mitt står det MAX 44psi, jeg fyller på ca 40psi. Funnet ut at det er det som skulle til for de hjula.

Hva som dekket tåler har ingen sammenheng med hvor mye luft du skal ha i dekket på din bil.

Har du en veldig lett bil og fyller til maks, vil trykket være så høyt at kun senterbanen under dekket slites.

Men man må som regel fylle på noe mer luft enn originalt når man går ned i profil.

På en 240 med 17" ville jeg hatt ca 35 PSI. Litt mer bak ved full last.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mer bak egentlig? 35psi er da mer enn nok selv med full last? Skal jo endel før midtdelen av banen blir trykt oppover ved full last og 35psi i trykk.. Har kjørt 2,3bar i mine 16" med 100kg stereo og biltilhenger med bil på uten noe spes problem/slitasje.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som dekket tåler har ingen sammenheng med hvor mye luft du skal ha i dekket på din bil.

Har du en veldig lett bil og fyller til maks, vil trykket være så høyt at kun senterbanen under dekket slites.

Men man må som regel fylle på noe mer luft enn originalt når man går ned i profil.

På en 240 med 17" ville jeg hatt ca 35 PSI. Litt mer bak ved full last.

Har du lest hva jeg skrev?

"Funnet ut at det er det som skulle til for de hjula."

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hva jeg skrev?

"Funnet ut at det er det som skulle til for de hjula."

Og hvordan skulle dette hjelpe Melonen med sin 245 når du har en Mustang?

Jeg hvertfall fikk intrykk av at du mente man skulle se på hva dekket tåler, og så fylle litt mindre enn det. Og det ville jo vært et forferdelig dårlig tips!

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider