Gå til innhold

Cexor "chip", 15bhp - kan det virkelig fungere?

Ranger emnet

the Stig

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over denne på ebay. Det er enkelt og greit en liten sak som skal (slik jeg forstår det), festes som et mellomledd på ledingen til "AFM".

Denne skal altså, enkelt og greit levere inntil 15 ekstra bhp. Jeg er jo fult klar over at man kan oppnå dette (og mer) med en ordentlig chip, men jeg stiller meg særdeles skeptisk til at dette kan fungere for 100,- kr.

Er det noen som har prøvd det, eller vet hva det går ut på? Vil gjerne høre om det er et snev av håp at dette fungerer.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å se på linken engang, beskrivelsen din forteller meg at dette er samme mølet som har blitt solgt på QXL osv i flere år.

En motstand som skal lure motorstyringen din til å gi mer bensin, forøvrig en motstand som du kan kjøpe for 10.- hos Clas Ohlson.

I fare for å fremstå som blærete e.l., hvis noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant - det var derfor jeg var mildt sagt, skeptisk.

I.flg beskrivelse på produktet skal dette superproduktet lure ECU-en til å tro at luften som suges inn, er inntil 2C gradere kaldere en hva den egentlig er - ergo slik at den gir fetere blanding.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant - det var derfor jeg var mildt sagt, skeptisk.

I.flg beskrivelse på produktet skal dette superproduktet lure ECU-en til å tro at luften som suges inn, er inntil 2C gradere kaldere en hva den egentlig er - ergo slik at den gir fetere blanding.

man tjener ikke effekt på å få en fetere blanding, da måtte man på en måte fått inn mer luft også (les: turbo?), evnt. justert tenning, kjørt med bensintilsettning, o.l.

B.t.i her ovenfor har nok 100% rett ja. Den "billige trimmen" er ingen trim, kan nok til og med gi deg problemer med avgass og bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider