Gå til innhold

Coilovers Golf 2

Ranger emnet

Kosesau

Anbefalte innlegg

Snoker litt rundt etter billig, men forsåvidt bra coilovers til golfen (Golf 2 GT - 90hk)

Min oppfatning:

SuperSport = billig, men piss

KW/H&R = Dyrt, men kvalitet (Kanskje for dyrt for en sliten liten golf).

vMaxx = The shitt. Billig og bra.

Rota litt rundt og fant vMaxx sitt til 4500,- (link)

og på ebay til 600 US. (link)

Ellers er det en haug med billige coilovers på tysk Ebay.

- KW variant 1 - Såg forsåvidt kanskje greit ut (?)

Pluss en haug til (link - ebay)

Noen som har tips og triks om hva som er bra og hva som er træsh, evt noe eg ikke har sett på som kan være aktuelt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supersport, formel k og andre billig gewinde er nesten alltid samme fabrikat, men da med forskjellige navn, priser og tuv papirer. vmaxx er vel det som er greiest med tanke på en som kun skal ha en lav og stiv bil, men som ikke tenker på rundetider og innstilling smuligheter.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg går for V-maxx sitt.

Går fint å senke med 205/50-r15 ?

Noke som bør kjøpes i tilegg? Bør eg ta demperbytte og foringbytte i en sleng for å spare mykje ekstraarbeid eller er det tilnærma likegyldig om eg tar det kver for seg?

Edit:

Sett litt på FK sitt og - ASP=379734[O]Type=VW[O]Model=GolfII[O]Year=1991[O]Klasse=01"]FK justerbart

Tusenlapp ekstra - verdt det eller holder V-maxx i lange baner på en gammel slapp golf? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg går for V-maxx sitt.

Går fint å senke med 205/50-r15 ?

Noke som bør kjøpes i tilegg? Bør eg ta demperbytte og foringbytte i en sleng for å spare mykje ekstraarbeid eller er det tilnærma likegyldig om eg tar det kver for seg?

Edit:

Sett litt på FK sitt og - ASP=379734[O]Type=VW[O]Model=GolfII[O]Year=1991[O]Klasse=01"]FK justerbart

Tusenlapp ekstra - verdt det eller holder V-maxx i lange baner på en gammel slapp golf? :)

på en slapp golf så holder det med vmaxx. dempere trenger du ikke bytte eller kjøpe ekstra, da de er med i coiloverspakka.

derimot fjærbenslagrene kan med fordel byttes til friskt nytt...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Vmaxx justerbart til min A3.. Herregud for noe søppel.

Stivt som juling.

Etter ca. et halvt år punkterte ene demperen foran.. Kasta hele dritten og bytta det ut med vanlige KW Sportsdempere og 50/40 senkefjører, nå er jeg fornøyd..

Golfen min skal få KW Justerbart Var. 1 eller 2.. Du får det du betaler for, enkelt å greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt sett på Ventoen min. Fornøyd sålangt etter ca 2mnd på bilen:).

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider