Gå til innhold

turbo

Ranger emnet

espen_rs

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvordan turbo som går inn i en RS?

Har orginal Turbo'n nå, men er redd jeg har rast den på en eller annen måte...

Hvor feilen sitter ekke godt så si,

men bilen lader ikke som den skal, gir jeg på, hører jeg turbinen snurre fort, altså kommer en skrikende lyd...

Er redd det her kommer til å bli dyrt..

Ikke planer om å hente ut så mange flere hester..

men å sette inn en orginal turbo igjen føler jeg bare er dumt.

Men hva annet må jeg bytte om jeg skal sette inn en litt større turbo?

Sikkler også på en ny frontmontert inter cooler =D

Mangler bare penga =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

penger. så blir det ordna...

tror du får en oppgradert turbo for en ca 8000.

hør med turbokongen i stavanger. kan skaffer ennå billigere.

frondtmontert IC. PROALLOY som jeg tror jeg har nevnt i så si alle tråder her inne hvor IC blir nevnt..

ProAlloy og en Garret GT turbo fra turbokung. så begynner vi snakke. hive på et Link Sprut fra Gollet hos Racefix og noen litt større dyser. kanskje ikke dumt med sterkere clutch når du først er i gang...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr til Turbokung 95826198

til strutsen. men tror han er på ferie akkuratt nå

http://www.racefix.no/other_contactus.aspx

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke planer om å hente ut så mange flere hester..

men å sette inn en orginal turbo igjen føler jeg bare er dumt.

Men hva annet må jeg bytte om jeg skal sette inn en litt større turbo?

Sikkler også på en ny frontmontert intercooler =D

Mangler bare penga =P

Større turbo, feks K04 krever ny chip. Skal du ha enda større turboer må du også oppgradere dyser, chip, LMM og råder etter hvert.

Hva er budsjettet ditt, og hva er du egentlig ute etter?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med link sprut kan du få alt optimalt. så slipper man styre med chp til den rævva originale motorstyringen. man slipper også lmm faenskapet..

med god mapping holder originalinnmaten til ca 300 gamper

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikturbo skal ha blodpris for noe som egentlig ikke er så mye grommere en originalt. hør med turbokongen du espen. han kan sikkert vere bejelpelig med å skaffe manifolden du trenger også. minst 3" downpipe er et must på disse bilene om det over hodet skal gå ann å få noe effekt i de.

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med link sprut kan du få alt optimalt. så slipper man styre med chp til den rævva originale motorstyringen. man slipper også lmm faenskapet..

med god mapping holder originalinnmaten til ca 300 gamper

Hvorfor sette på noe som er mindre avansert enn det orginale?

Den orginale Bosch motorstyring er det ikke noe problem med, og du får jo custom mapping til samme prisen omtrent som et datasprut. Blir du stoppet med datasprut, kan de også kreve full avgassgodkjenning, chip synes ikke.

Ikke noe vits med datasprut om du ikke skal over 450-550 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt med innsnevringer som en lmm er jo uoptimalt.

datasprutet behøver da ikke synes. hehe.

hvor mange livemapper chip til disse bilene nøyaktig her i norge?

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva budsjettet mitt akk nå er ikke så veldig høyt...

men regner med at det komer til å koste litt.. intercooler'n trenger ikk koste så alt for mye. og røra bøyer jeg til selv.. å kjpe et cooler kit til 10 000 virker så drøyt når man kan fikse det selv enda billigere...

turboen veit jeg ikke hva ligger på, men er en kompis som snakker om at han får fiksa det billig.. får vist no rabatter av no slag..

og ny clutch skal jeg ha.. tenkte på en mild utgave av cinter eller hva det heter.. orker ikke av og på clutch, er så stress i kø...

men hva alt i alt kommer på veit jeg ikke.. og tørr nesten ikke tenkte på det...

vurderer å ta opp et lite forbruks lån, selvom det sikkert bare er dumt, men da blir alt bra med en gang..

men hvordan blir det å sette inn en ny turbo, uten å sette på front montert cooler?

er det bra, eller er det sånn at større turbo MÅ ha bedre kjøling??

er det foresten stress å bytte turbo?

Noen som har en org turbo som ikke brukes, hadde vært greit å satt inn, sånn at bilen hvertfall er kjørbar inntil jeg oppgrader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalalalala

hvorfor lage til noe søppel som koster deg 6-7 lapper når du får noe bolt on som er 100% bra til 10?

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hva jeg skal gjøre azz..

vurderer å stikke i banken i morra, å fikse meg et forbruks lån..

veit bare ikke hvor mye jeg skal prøve å få..

holder det med 30 000?

Skal ha:

Front montert intercooler

Ny Turbo

Eff anlegg 3" fra turbo og bak.. (ink race cat tror jeg)

Om det ikke holder, så blir det 2.5" fra turbo og bak..

Skal prøve å gjøre jobben selv...

Kan umulig være så vannskelig..

Bare jeg har riktig verktøy..

Bare å komme med tips til turbo og intercooler, samt eff anlegg..

Gjerne link til sider, og priser...

Takk på forhånd..

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downpipen mååå vere 3" resten kan med fordel vere 2.5" da 3" Lager masse støy.

Intercooler. her vet du hvilken jeg mener...

Turbo. dette er hva turbokongen kan levere

Kan levere strøkne turboer til 300hk ( eller mer for høyere pris) , for ca 9-10 lapper .

Dette er da turbo, grenrør, turbo outlet til downpipe , diverse pakninger og olje-vann inn-ut koblinger..

prøv å fnne billigere da. uten å rissikere å få postkassa full av søppel fra Ebay. haha

Motorstyring. her ville jeg gått for Link sprut ra Racefix. ferdig montert i underkant av 15k å da kan du hive ut alt det originale grapset.. + skulle du ønske å oppgradere mer etter hvert slipper du bruke opp tiden din på jallahchipper

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen jeg syntes du bør velge er

y1pANwt1dxBQDDCMZntDzJEi8CMRZfvhI9GacN69UEgj1Kym5Z6PCU0fcRPX6wgQBFCMm6Q9sAuZJY

du bør gå for

T25/28 (fra JDM s13 SR20DET ) ca 270-280hk

link til turbokongen

http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider