Gå til innhold

turbo

Ranger emnet


espen_rs

Anbefalte innlegg

Motorstyring. her ville jeg gått for Link sprut ra Racefix. ferdig montert i underkant av 15k å da kan du hive ut alt det originale grapset.. + skulle du ønske å oppgradere mer etter hvert slipper du bruke opp tiden din på jallahchipper

 

Merkelig det at, hadde du stilt samme spørsmålet inne på VW-Audi klubb forumet hadde det ikke vært noen som hadde anbefalt datasprut........

 

Skal du oppgradere turbo utover det som er plug and play, hadde jeg spart litt ekstra. Meld deg inn i VACN og titt litt rundt på forumet. Gruppekjøp på råder til til 3000,-

 

Personlig hadde jeg spart til en GT3071 eller 3076. En GT3071 gir omtrent samme spool som en GT28RS, men med mer toppeffekt. GT28RS spooler noe kjappere enn T28.

 

For hardware er Pag Parts og ATP gode valg og software kan du få fra Unitronic, Custom Code og Revo

 

http://www.custom-code.co.uk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=20&Itemid=46

 

http://www.revotechnik.com/products/softwareProduct.aspx?pvID=235

 

http://www.unitronic.ca/big-turbo-software-res.php?brand=VW&model=GOLF&year=2000&displacement=1.8T&x=19&y=5

 

http://www.unitronic.ca/UNISetting.php

 

http://www.pagparts.com/index.asp

 

http://www.atpturbo.com/

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke planer om å hente ut så mye mer hester..

Har/ hadde 220 nå, inntil turbo'n begynte å fucke seg..

 

Kommer til å øke litt i hestene, når jeg setter på frontmontert intercooler, og eff anlegg hele veien..

 

n turbo må jeg ha bare fordi den jeg har nå er fucka..

ser ikke noe poeng å sette inn en org turbo igjen, derfor oppgradere den litt..

 

Planer om å ha sånn ca 250 - 270 eller no.. ekke no poeng å ha s mye mer i en forhjuls trekker..

 

pluss at ekke keen på å bytte så mange deler heller.. regnerm ed at jeg må ha meg ny cluch, men noe mer enn det vil jeg ikke bytte.. som f.eks girkassa motor og alt det der...

 

blir for dyrt...

 

så på handlelista står det, cluch, intercooler, turbo og eksos.. det er vel det.. skal ikke overstige 300 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg ikke bare bruke den ts chip'n jeg har nå a?

trenger jeg no ny motorstyring?

 

hvor kjøper jeg alt det her a?

HATER å kjøpe ting over nett, hehe.. for det første, kjipt å ikke få varene man har betalt for, pluss at leveringstiden kan være lang..

 

HATER å vente =P hehe

 

TS chippen din kan du ikke bruke med større turbo. En større turbo gir lavere temperatur på luften ved samme ladetrykk. Det blir da mer oksygen i luften og du trenger mer bensin for å få samme blandingsforholdet.

 

Nei du trenger ikke ny motorstyring

 

Alle de linkene jeg postet er velrenomerte tunere, du bør ikke få noe problemer med noen av dem

 

Skal du ha større turbo, er det kanskje da best med en K04 a la størrelsen på TT/S3. Den er mer eller mindre plug and play og holder til 260-270 hk, eller en GT eliminator turbo fra ATP. Det er en Garret turbo med KKK flens og passer rett på den orginale manifolden og eksosen

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-162&Category_Code=VVWTK

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-168&Category_Code=VVWTK

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på VW audiforumet er mest opptatt av blanke felger. lave biler. chromespeil. å feet dumpventillyd.

 

Alle med litt fornuft vet at med et datasprut får man mye mer ptimalt resultat en med et chip. du har ennå ikke svart meg på om det er mange i norge som livemapper originalsprutet?

 

espen. ring å snakk med turbokongen. de turboene han skaffer er billigere. og det er kvalitt. å han har peiling.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en T25/28 vil klare fult trykk alerede på 2500-3000 og holde det hele veien.

 

hvorfor vil du beholde origialmanifolden? sett hvordan den lille asmatiske klompen ser ut?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør ikke alt det her for at bilen skal gå driit mye bedre.. gjør det igrunn bare for å fikse den.. så sånn sett kunne jeg fint ha satt inn en org turbo, selvom jeg ikke syns det er noe poeng..

 

grunnen til intercooler'n er bare for å få mer kjøling, hente ut de siste hestene, og at det ser kult ut..

 

Eff anlegg er igrunn et must, pga lyden...

 

gidder ikke hente ut for mye, pga da ender det med at jeg må bytte ut ting i hue og rævva.. og det blir for dyrt..

 

Men jeg har ikke peiling på sånne ting, så stiller jo helt blankt..

 

og blir litt forvirra av at dere diskuterer om hverandre med forskjellige ting =P hehe..

 

men skal i banken nå snart, og se om jeg får fiksa meg et forbrukslån.. får jeg ikke det, så er jeg like langt...

 

men jeg kan godt ringe turbokongen.. hvor holdt han til igjen?

 

Aner egentlig ikke hva jeg skal si til han, utenom at jeg har lyst på en ny turbo =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbokongen holder til i stavanger. samme gjør gollet.

 

Si til han du er ute etter en turbo til bilen din som gir litt mere effekt en den originale.

samt er mest mulig bolt on.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på VW audiforumet er mest opptatt av blanke felger. lave biler. chromespeil. å feet dumpventillyd.

 

Du er tydligvis inne der ganske ofte skjønner jeg. Er ikke alle deler som er tilgjengelig for ikke medlemmer......

 

 

Alle med litt fornuft vet at med et datasprut får man mye mer ptimalt resultat en med et chip. du har ennå ikke svart meg på om det er mange i norge som livemapper originalsprutet?

 

Blir ikke noe bedre med datasprut enn et livemappet chip.

 

ES-Tuning i Trondheim og FMS på Flisa mapper Bosch systemene VAG bruker. Mange i VACN som har brukt dem.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lottorulla til fms er veien å gå.

 

nei huff..er en grunn til at datasprut finnes. hvorfor kjører de ikke med chippet originalsprut i motorsport bilene med vag 1.8t motoren. blue enginering som har bygget et lass av gr-n octaviaer å div andre vag biler og andre biler. blandt anet focusen til guttorm lindefjell.. vinnende bakkeløpsbiler i østeuropa osv. hvorfor er originalsprutet noe av det første de kaster så langt de klarer vekk?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli mye off-topic men......

 

Ikke noe problem å bruke rulla til FMS til mapping. Det er jo det den er bygd for, ikke for å gi deg et papir som sier hvor mye effekt du har. Muligheten til å gi jevne tall over x-antall pull er mye viktigere enn hva den faktisk viser av tall. Alle vet den er optimistisk, so what

 

Grunnen til at det ikke er utbredt med orginalsprut i motorsport er at det tar for lang tid å sette seg inn i og at softwaren som trengs er dyr. Billigste jeg vet om er rundt 8000 EUR pluss opplæring. Da må du i tillegg finne ut hvor alle mapper er, finne ut hva de gjør, basicly skrive brukermanualen selv. Trust me I know. Mapper Motronicens forgjenger Digifant selv, og har brukt noen hundre timer på å finne frem i systemet. Dette systemet er sinnsykt mye enklere enn Motronic. Bla ingen checksummer å løse, på 1,8T sin Motoronic utgaver er det typisk 98/99 du må løse for at bilen i det hele tatt skal starte.

 

For trådstarter sitt behov her, er det ikke behov for noe mer enn en generisk chip hvis han velger K04 eller GT28-et-eller-annet. Regner med han fortsatt ønsker å kunne benytte VAG-com eller verksted til feilsøking/service og beholde startsperren sin på vanlig måte Da slipper han og å betale for mange timer med jobb for å få det til spille på lag med det orginale ledningsnettet som er koblet til orginalhjernen

 

just my 2p

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har tenkt å ha det så org som mulig.. å kunne benytte vag com er et must egentlig... og fucke rundt med systemet er jeg ikke så villig til å gjøre...

 

skal ha det så simpelt som mulig..

 

det jeg trenger hjelp til er å finne den rette turboen..

så jeg fortsatt kan kjøre med ts chip som jeg har nå.. om jeg kanskje på chippe på nytt når jeg er ferdig, så gjør jeg det...

er fornøyd med dne chippen ejg har nå..

 

å styre med datasprut osv gidder jeg ikke..

for det første har jeg ikke peiling, og sende dne bort for at folk skal gjøre det, gidder jeg ikke..

 

virker så stress, så holder meg til chip..

 

trenger også kanskje hjelp til eksosen..

hvordan eksos jeg skal ha...

 

regner med 3" fra turbo, og 2.5" videre ut..

Men merker, hvor jeg fikser det, og gjerne pris..

 

IC'n har jeg funnet, bolt on kit til 10 000, høres litt mye ut, men siden alt passer perfekt, så sparer jeg nok en del tid på å montere.. tror jeg har en budsjett på 30 - 40 000, ikke helt avgjort ennå..

 

Må ha med morra mi i banken, så jeg kan ha hu som kausjonist.. banken ville bare gi meg 15 000 =(

 

Og hvordan clutch jeg skal ha..

Skal kunne gå ann å slure litt på clutch'n, så av/på clutch skal jeg IKKE ha =P

 

Men setter pris på at dere hjelper meg =) selvom dere ikke helt klarer å komme til enighet =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår