Gå til innhold

98 vs 95 oktan.

Ranger emnet


forex

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brede på Norshpeed sier også det med å fylle 98 oktan hjelper på... Du får en høyere forbrenning og noe greier...

 

Det jeg lurer på... Hva er det med denne V-påver greien shell selger... Mener selv jeg merker forskjell når jeg har brukt denne over flere tankinger!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Det jeg lurer på... Hva er det med denne V-påver greien shell selger... Mener selv jeg merker forskjell når jeg har brukt denne over flere tankinger!

 

Det skal jo være div tilsetninger i den. Så er motoren kan ha godt av det.

Jeg bruker heller litt tilsetninger fra feks. STP 1-2 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Brede på Norshpeed sier også det med å fylle 98 oktan hjelper på... Du får en høyere forbrenning og noe greier...

 

Det jeg lurer på... Hva er det med denne V-påver greien shell selger... Mener selv jeg merker forskjell når jeg har brukt denne over flere tankinger!

 

V-Power er Donald Duck bensin i følge NAF :P

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

 

V-Power er Donald Duck bensin i følge NAF :P

 

vel.. saken er at NAF. dumme som dem er.. testa den bensina på NY bil.. selvfølgelig vil man ikke merke no forskjell der.. en ny bil har ikke rukket å bygge opp avleiringer og dritt som denne bensina skal fjerne.. nå kan jeg ikke snakke helt for åssen v-power'n til shell skal funke.. men går ut i fra at det er som statoil sin ultima.. og den har jeg gode erfaringer med.. men på eldre bil som har gått langt.. ikke som i NAF sine tester.. med ny bil med lav km stand

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

 

vel.. saken er at NAF. dumme som dem er.. testa den bensina på NY bil.. selvfølgelig vil man ikke merke no forskjell der.. en ny bil har ikke rukket å bygge opp avleiringer og dritt som denne bensina skal fjerne.. nå kan jeg ikke snakke helt for åssen v-power'n til shell skal funke.. men går ut i fra at det er som statoil sin ultima.. og den har jeg gode erfaringer med.. men på eldre bil som har gått langt.. ikke som i NAF sine tester.. med ny bil med lav km stand

Riktig! Du får egentlig ikke mer hester av V-power eller Ultima, men de renser motoren, så den går slik den skal gå!!

Egentlig ikke noe holuspokus i det hele tatt !! ;)

 

Jeg har hørt det at vanlige orginale biler, særlig nye skal kjøres på 95 oktan... Man skal ikke kjøre på 98 oktan hvis ikke bilen er justert for det..

Dette vet jeg ikke noe mer om en dere.. bare noe jeg hørte....

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bensinpriser i Gjøvikdistriktet nå ja....:D

 

det er bare tull å tro du får mer effekt av å fylle 98 istedenfor 95oktan... allikevel kan jeg være enig i at det kan være lurt å fylle 98 til banekjøring, pga høyere motortemp o.l.

 

En eldre bil har jo skitt og avleiringer inne i motoren, på ventiler osv, noe som gjør at effekten går nedover med årene - det v-påvver`n gjør er å fjerne dette, dermed kommer noe av effekten tilbake igjen... jeg tror ikke noe på at du kan merke så mye av dette, men det skal nå være slik.

 

når det gjelder eksos-tortillas, så er det kjempefint å bruke for å senke tempen i motorrommet, men ulempen er at du utsetter eksosrørene for høye temperaturer fordi varmen blir fanget mellom stålet i rørene og wrappingen, og selve rørene blir varmere enn de bør være. (i motsetning til keramikk, som hindrer en del av varmen i å trenge inn i rørveggene i det hele tatt).

 

En eventuell effektøkning med wraps tror jeg helst kommer av lavere innsugstemp pga lavere temp i motorrommet, og ikke på grunn av "strømninger inni røra":rolleyes:

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, da ville jeg heller tenkt på noe alla det jeg skal gjøre når jeg bytter ut orginal filteret på bilen med sports filteret.

 

Og bygge en skillevegg rundt luft filteret så luft filteret kun suger inn luft utenfra, dvs kald luft som ikke er oppvarmet av motor og eksos osv. Har lagt inn no bilder på en annen tread.. men, kan paste inn linkene her og..

-----------

http://www.cardomain.com/member_pages/show_image.pl?migration=1ℑ=http://images.cardomain.com/member_images/10/web/358000-358999/358903_29_full.jpg

 

http://www.cardomain.com/member_pages/show_image.pl?migration=1ℑ=http://images.cardomain.com/member_images/10/web/358000-358999/358903_21_full.jpg

-------------

 

Enkel og billig trim for den som vil ha det lille ekstra :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Nitrofish

Fine bensinpriser i Gjøvikdistriktet nå ja....:D

 

det er bare tull å tro du får mer effekt av å fylle 98 istedenfor 95oktan... allikevel kan jeg være enig i at det kan være lurt å fylle 98 til banekjøring, pga høyere motortemp o.l.

 

En eldre bil har jo skitt og avleiringer inne i motoren, på ventiler osv, noe som gjør at effekten går nedover med årene - det v-påvver`n gjør er å fjerne dette, dermed kommer noe av effekten tilbake igjen... jeg tror ikke noe på at du kan merke så mye av dette, men det skal nå være slik.

 

når det gjelder eksos-tortillas, så er det kjempefint å bruke for å senke tempen i motorrommet, men ulempen er at du utsetter eksosrørene for høye temperaturer fordi varmen blir fanget mellom stålet i rørene og wrappingen, og selve rørene blir varmere enn de bør være. (i motsetning til keramikk, som hindrer en del av varmen i å trenge inn i rørveggene i det hele tatt).

 

En eventuell effektøkning med wraps tror jeg helst kommer av lavere innsugstemp pga lavere temp i motorrommet, og ikke på grunn av "strømninger inni røra":rolleyes:

 

Niks...den økte gasshastigheten i grenrøret med wrapping gir faktisk mer effekt..forsterker pulsene...på et stk trimma motorsykkel ( Yam FZR1126, ergo ikke noe motorrom ) ga det nesten 4 hester...nå skal det sies at denne var hardt trimmet fra før,men den eneste modifikasjonen som ble gjort mellom kjøringene var wrappen...:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med 95 VS 98 er at det kun har en psykisk effekt.. dvs, du tror kanskje det er no, men hallo... Og om det så var 4 hester mer (noe som ville hvert et under), så skal det litt til for å kjenne 4 hester, med untak av diverse tasser som har 70 hester da :)

 

Min erfaring med forskjellig bensin på diverse motorer er at uten videre modifisering, så er det umerkelig lite, eller ingen forskjell i ytelse.

 

 

Monte Carloen går like godt på 92 som 98.

 

 

Sist jeg sjekket så fungerte en bankesensor som så at den merket tenningsbank, gikk X antall grader tilbake på tenningen, og så gikk den frem igjen til utgangspunktet (dvs, der den "vil" være) med mindre en evt tenningsbank ble oppdaget igjen...

 

Å få slike små, korte tenningsbanker er meget skummelt, ikke bare fordi de skader motoren ganske effektivt over tid, men og fordi de kan være svært vanskelig å oppdage.. Så jeg tror ikke at bilfabrikken slippe bilene avgårde på slike prinsipper, noe som må være faktum dersom teorien til boxer er riktig, med mindre da teknologien har gått noen steg jeg ikke har fått med meg...

 

Jeg har mer tro på at f.eks esso har bedre bensin enn shell, og at du derfor merker forskjell på 95 shell og 98 esso.. Ikke at jeg vet noe om disse to merkenes bensinkvalitet da, men det er større sjangs for å hente effekt ved å fylle gode bensinpartier vil jeg tro.

 

 

Får vel forhååpentligviss litt kommentarer her, desverre kommer jeg neppe til å svare på en stund :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Min erfaring med 95 VS 98 er at det kun har en psykisk effekt.. dvs, du tror kanskje det er no, men hallo... Og om det så var 4 hester mer (noe som ville hvert et under), så skal det litt til for å kjenne 4 hester, med untak av diverse tasser som har 70 hester da :)

 

 

 

Hvis du sikta til våre 4 hester,kom de pga eksoswrap'en...ikke bensina. :) Med 14:1 i grunnkomp er ikke akkurat 95 noen ide....og de var ikke fantasier heller...ble kjørt i benk,anlegget tatt av og wrappet,kjørt i benk igjen...og wrappen var eneste mod imellom kjøringene.... Du har rett ang. 4 hk da...jeg har aldri møtt noen som kan kjenne 4 gamp ;) Bortsett ifra folk på fylla da...folk som hadde prøvd biler/sykler og "kjente" at det var eksakt 172.4hk..:rolleyes: :D "Rompedyno eller pub-hester...kiddie

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har kjørt boble med 40 hk for så bytte til en motor med 44 hk (singelport kontra dobbelport 1300) så skal jeg love deg at du ville kjenne forskjell :D derimot 400 kontra 404 ville du nok ikke merke

 

Hvis du sikta til våre 4 hester,kom de pga eksoswrap'en...ikke bensina. :) Med 14:1 i grunnkomp er ikke akkurat 95 noen ide....og de var ikke fantasier heller...ble kjørt i benk,anlegget tatt av og wrappet,kjørt i benk igjen...og wrappen var eneste mod imellom kjøringene.... Du har rett ang. 4 hk da...jeg har aldri møtt noen som kan kjenne 4 gamp ;) Bortsett ifra folk på fylla da...folk som hadde prøvd biler/sykler og "kjente" at det var eksakt 172.4hk..:rolleyes: :D "Rompedyno eller pub-hester...kiddie [/b]

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1
Originally posted by Robert

Min erfaring med 95 VS 98 er at det kun har en psykisk effekt.. dvs, du tror kanskje det er no, men hallo... Og om det så var 4 hester mer (noe som ville hvert et under), så skal det litt til for å kjenne 4 hester, med untak av diverse tasser som har 70 hester da :)

 

 

 

Hvis du sikta til våre 4 hester,kom de pga eksoswrap'en...ikke bensina. :) Med 14:1 i grunnkomp er ikke akkurat 95 noen ide....og de var ikke fantasier heller...ble kjørt i benk,anlegget tatt av og wrappet,kjørt i benk igjen...og wrappen var eneste mod imellom kjøringene.... Du har rett ang. 4 hk da...jeg har aldri møtt noen som kan kjenne 4 gamp ;) Bortsett ifra folk på fylla da...folk som hadde prøvd biler/sykler og "kjente" at det var eksakt 172.4hk..:rolleyes: :D "Rompedyno eller pub-hester...kiddie

 

 

Nei, 4 var nok bare tatt ut fra det blå ;) VAr mer snakk om det at mange jeg kjenner mener at de merker forskjell på 95 VS 98 bensin.... JEg mener det er tull... om det er forskjell, så er det helst bensinkvalitet, og kanskje vær og kondensforandringer som forårsaker den... MEn når du gjør noe, du TROR skal gi mer, så føles det gjerne slik..... :) Vi er rar sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thor_no

hvis du har kjørt boble med 40 hk for så bytte til en motor med 44 hk (singelport kontra dobbelport 1300) så skal jeg love deg at du ville kjenne forskjell :D derimot 400 kontra 404 ville du nok ikke merke

 

Det tror jeg på... :) Det jeg mente var at jeg har møtt folk på fylla som har sagt etter å ha sitti på i en bil : "Denna har 260hk!!" uten å ane den virkelige effekten...og etter et par pils til har det blitt 320...og rett før de stuper har vogna 400...:D :D :D Ergo: Pub-hester eller rompedyno...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår