Gå til innhold

bygging av v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

lurer på litt hva som lönner seg. mest hester for minst penger hehe har en 350 chevy motor. lurer på og borro opp og med stroker kitt 383 dome eller bestille ei ny short blokk fra usa med 383 og dome stempel....det har jeg fra för liggende edel cam 238/244 torqer topper jern 64cc 170cc 1.60 2.02 750 cmf edel forgasser ram air insug headers lett svinghjel. kom med forslag el ei annan motor som noen har liggende for salg.. skal ha den i volvoen min..:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er planen å bygge en motor med veldig høy komprosjon siden du vil ha dome stempler?

 

Flat top stempler er jo en del billigere da, og du har jo ganske små forbrennings kammer så du burde kunne oppnå rimelig høykomp uten dome stempler.

 

Ellers kan du jo få frest av dekket på sylinderbankene i samme slengen som du borrer blokka og dermed få stemplene til å ligge jevnt med dekket, evt litt ovenfor. Da får du en plan og fin anleggsflate for toppene og høy komp.

 

Hadde vært greit å hvite enten hvor mye penger du har til å bruke på dette, eller hvor mye hk du sikter etter. Er lettere å komme med anbefalinger da.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er planen å bygge en motor med veldig høy komprosjon siden du vil ha dome stempler?

 

Flat top stempler er jo en del billigere da, og du har jo ganske små forbrennings kammer så du burde kunne oppnå rimelig høykomp uten dome stempler.

 

Ellers kan du jo få frest av dekket på sylinderbankene i samme slengen som du borrer blokka og dermed få stemplene til å ligge jevnt med dekket, evt litt ovenfor. Da får du en plan og fin anleggsflate for toppene og høy komp.

 

Hadde vært greit å hvite enten hvor mye penger du har til å bruke på dette, eller hvor mye hk du sikter etter. Er lettere å komme med anbefalinger da.

 

ja har ikke all verden med penger da. over 400hk i hvertfall. tenkte oxo og kjöpe ting etterhvert kjöpe shortblock og kjöpe tinga til den så det blir en komplett motor uten og ta noen deler fra den jeg har og selge den hel.shortblocka kommer på ca 16000kr med alt i fra usa. det koster ca 21000kr og borre opp med strokerkit..

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg ikke å bygge motoren selv hvis du skal ha en helrenovert "strøken" motor. Det blir billigere å kjøpe en "crate" motor fra usa.

 

Hvis du allerede har en motor i god stand blir det naturligtvis rimligere å slenge på et par Vortec topper, ny kamm......

 

Jeg kjøpte denne:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/350-Chevy-383-Stroker-Turnkey-Crate-Engine-NASCAR-Shop_W0QQitemZ380045717344QQcmdZViewItem?hash=item380045717344&_trksid=p3286.m14.l1308#ebayphotohosting

 

Minus pulleys, servo, dynamo, og braketter.

 

Samme motor longblock (med insug) 4000 dollar! Da er den kjørt i benk og testet. det er

 

Ferdig inn i Noreg....runt en 35-37k. (jeg fikk den lant rimligere en det :-)

 

 

 

Prøv å få bygget denne, trykktest og kjørt i benk (video inkludert :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får kjöpt en 383 i fra summit racing til 3695 dollar. med 405hk men da må du kjöpe gasser tenning svinghjul flexiplate rem hjul starter det rundt. frakt er ca 2500kr.. :volvsmile

 

 

Så da blir det ca 25000kr inn til norge.:worshipnissan

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår