244 volvo v8 Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 lurer på litt hva som lönner seg. mest hester for minst penger hehe har en 350 chevy motor. lurer på og borro opp og med stroker kitt 383 dome eller bestille ei ny short blokk fra usa med 383 og dome stempel....det har jeg fra för liggende edel cam 238/244 torqer topper jern 64cc 170cc 1.60 2.02 750 cmf edel forgasser ram air insug headers lett svinghjel. kom med forslag el ei annan motor som noen har liggende for salg.. skal ha den i volvoen min..:volvsmile Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 [/img] Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Er planen å bygge en motor med veldig høy komprosjon siden du vil ha dome stempler? Flat top stempler er jo en del billigere da, og du har jo ganske små forbrennings kammer så du burde kunne oppnå rimelig høykomp uten dome stempler. Ellers kan du jo få frest av dekket på sylinderbankene i samme slengen som du borrer blokka og dermed få stemplene til å ligge jevnt med dekket, evt litt ovenfor. Da får du en plan og fin anleggsflate for toppene og høy komp. Hadde vært greit å hvite enten hvor mye penger du har til å bruke på dette, eller hvor mye hk du sikter etter. Er lettere å komme med anbefalinger da. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Er planen å bygge en motor med veldig høy komprosjon siden du vil ha dome stempler? Flat top stempler er jo en del billigere da, og du har jo ganske små forbrennings kammer så du burde kunne oppnå rimelig høykomp uten dome stempler. Ellers kan du jo få frest av dekket på sylinderbankene i samme slengen som du borrer blokka og dermed få stemplene til å ligge jevnt med dekket, evt litt ovenfor. Da får du en plan og fin anleggsflate for toppene og høy komp. Hadde vært greit å hvite enten hvor mye penger du har til å bruke på dette, eller hvor mye hk du sikter etter. Er lettere å komme med anbefalinger da. ja har ikke all verden med penger da. over 400hk i hvertfall. tenkte oxo og kjöpe ting etterhvert kjöpe shortblock og kjöpe tinga til den så det blir en komplett motor uten og ta noen deler fra den jeg har og selge den hel.shortblocka kommer på ca 16000kr med alt i fra usa. det koster ca 21000kr og borre opp med strokerkit.. Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 jeg lurte oxo påhva du får med höyere komp si fra 9.5 til 11?? Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Det lønner seg ikke å bygge motoren selv hvis du skal ha en helrenovert "strøken" motor. Det blir billigere å kjøpe en "crate" motor fra usa. Hvis du allerede har en motor i god stand blir det naturligtvis rimligere å slenge på et par Vortec topper, ny kamm...... Jeg kjøpte denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/350-Chevy-383-Stroker-Turnkey-Crate-Engine-NASCAR-Shop_W0QQitemZ380045717344QQcmdZViewItem?hash=item380045717344&_trksid=p3286.m14.l1308#ebayphotohosting Minus pulleys, servo, dynamo, og braketter. Samme motor longblock (med insug) 4000 dollar! Da er den kjørt i benk og testet. det er Ferdig inn i Noreg....runt en 35-37k. (jeg fikk den lant rimligere en det :-) Prøv å få bygget denne, trykktest og kjørt i benk (video inkludert :-) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 man får kjöpt en 383 i fra summit racing til 3695 dollar. med 405hk men da må du kjöpe gasser tenning svinghjul flexiplate rem hjul starter det rundt. frakt er ca 2500kr.. :volvsmile Så da blir det ca 25000kr inn til norge.:worshipnissan Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.