Gå til innhold

2000 Octava L&K 1.8T Chip

Ranger emnet

Okstad

Anbefalte innlegg

Hei alle Skodaorakler!

Vurderer å øke effekten på min Octavia L&K 1.8T (2000)

En SKN-chip skal visstnok gi følgende økning:

Hestekrefter:

Denne bilen har 150hk og får 34hk ekstra med SKN chip, noe som totalt utgjør 184hk.

Dreiemoment:

Denne bilen har 210Nm og får 70Nm ekstra med SKN chip, noe som totalt utgjør 280nm.

Prisen jeg har fått på dette er: Pris kr. 4500,- (kr. 3600,- eks.mva)

Er det noen som har noen tanker (eller erfaringer)rundt dette? Vil denne effektøkningen være veldig merkbar? Vil motoren min legge seg på ryggen, brenne og dø?!

Takk for svar!

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser at Realcar har Green filter for Octavia:

GREEN DIRECT FILTERKIT SKODA OCTAVIA 1,8T RS (180HP) 00-04

Dette er vel det som er riktig for min modell? Er det noen i Oslo-område som selger disse? Stor forskjell på eksos med/uten cat.? Lyst på noe som ikke bråker helt hinnsides, men litt gromlyd må man jo ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Realcar har Green filter for Octavia:

GREEN DIRECT FILTERKIT SKODA OCTAVIA 1,8T RS (180HP) 00-04

Dette er vel det som er riktig for min modell? Er det noen i Oslo-område som selger disse? Stor forskjell på eksos med/uten cat.? Lyst på noe som ikke bråker helt hinnsides, men litt gromlyd må man jo ha! :)

Du har Realcar ute ved Stovner/Grorud. Jeg var der for at kjøpe filter men dom hadde ikke inne da. Åkte til Bilextra på Lørenskog isteden som har K&N og det var litt billigere.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kult! Når er den store dagen?

Har sendt en mail til Norsk Bildelsenter nå, det er de som hadde chipp til kr. 4.500,- (Normalpris Kr. 5.959,-) Noen som har erfaring med folka her?

Ba samtidig om en pakkepris med K&N-filter, så er man jo hvertfall et stykke på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE sett inn no K&N filter.

det er et filter med tilsatt olje osv..

det DREPER luftmassemåler'n din.. oljepartiklene fra filteret samler seg opp og dreper luftmassemåler..

Ikke til å anbefale..

Når man snakker om chip, har jeg chippa min hos ts, er fornøyd med den chippen..

Norsk bildelesenter chippen har jeg hørt bare er dritt..

en kompis med audi a3 1.8t 150hk hadde chippa sin der, ente med at han stakk til TS og chippa den på nytt der, pga chippen fra NBD bare føkka opp alt...

Så sett inn et Tørrfilter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider